3 כללי השקעה חשובים של באפט ו-7 מניות שהוא מחזיק

בראיונות הרבים שהעניק באפט במשך השנים הוא נהג לחזור על כמה עקרונות בסיסיים שאם המשקיע הממוצע יישם אותם הוא יכול להגדיל משמעותית את הסיכוי שלו להרוויח בשווקים

למשקיע האגדי והמפורסם ביותר בעולם, וורן באפט, יש כמה כללי השקעה בסיסיים ביותר וגם פשוטים יחסית להבנה. יש לו כמובן פילוסופיית השקעות נרחבת ועמוקה ביותר אולם בראיונות הרבים שהעניק במשך השנים הוא נהג לחזור על כמה עקרונות בסיסיים שאם המשקיע הממוצע יישם אותם הוא יכול להגדיל משמעותית את הסיכוי שלו להרוויח בשווקים.

באתר Dividend Growth Stocks התפרסמה כתבה מעניינת על כמה כללים של באפט ובסופה גם רשימה של 7 מניות ערך שהוא החזיק לאחרונה בפורטפוליו של ברקשייר האת'אוויי, חברת ההשקעות שבשליטתו.

אחת האמרות המפורסמות שלו אומרת "הרבה יותר טוב לרכוש חברה נהדרת במחיר הוגן מאשר חברה בינונית במחיר נהדר". ציטוט מפורסם נוסף: "מחיר זה מה שאתה משלם, ערך זה מה שאתה מקבל".

וכמובן, האמרה המפורסמת ביותר של באפט: "כלל מספר אחד: לעולם אל תפסיד כסף. כלל מספר שתיים: לעולם אל תשכח את כלל מספר אחד".

לא מחפש לעשות כסף בשוק המניות

ויש לו, לבאפט, עוד כללים פחות ידועים. אבל, הם גם לא פחות חשובים מאלה שהוזכרו קודם.

1. "אני לא מחפש לקפוץ מעל רף בגובה 2 מטרים, אני מחפש אחרי רף בגובה 30 ס"מ שאני יכול לעבור מעליו בקלות".

הכוונה של באפט היא לחפש אחרי ההשקעות הפשוטות שניתנות להבנה ולא אחרי אלה המסובכות והמורכבות. ככל שההשקעה מסובכת יותר כך הסיכוי לכשלון גבוה יותר. משקיע צריך לתור אחרי עסקים שקל לו להבין אותם ובעיקר את היתרונות העסקיים שלהם ואיך הם יכולים לשמר אותם לטווח ארוך.

2. "סקר דעת קהל הוא לא תחליף למחשבה עצמאית ומחקר".

בחירה בהשקעה מסויימת צריכה להעשות אחרי בדיקה מעמיקה ומחקר עצמאי ומתוך מחשבה לטווח ארוך ולא אחרי קבלת 'טיפ' ממישהו, קריאת כתבה מסויימת או צפייה בתוכנית טלוויזיה כזו או אחרת ביום כזה או אחר.

3. "אני לא מחפש לעשות כסף בשוק המניות. אני קונה מניות תחת ההנחה שלמחרת יסגרו את הבורסה ויפתחו אותה רק עוד 5 שנים".

תתמקדו באיכות וזה ישתלם לכם בטווח הארוך. הסיכוי להרוויח מהשקעה בחברות איכותיות לטווח הארוך, עם יתרונות ברורים ומוכחים, הוא גבוה.

7 מניות איכותיות

בסוף המאמר מצויינות 7 חברות שבאפט החזיק בתיק ההשקעות בסוף הרבעון הראשון (וכנראה שאת כולן או רובן הוא ממשיך להחזיק גם כיום..). הן מחלקות דיבידנדים עשרות שנים וגם מגדילות מדי שנה את היקפי החלוקה:

1. קוקה קולה . ענקית המשקאות הקלים מחלקת דיבידנדים למשקיעים מאז 1877 והעלתה את היקפי החלוקה 45 שנים ברציפות. תשואת דיבידנד כיום: 2.6%.

2. קונוקו-פיליפס . ענקית האנרגיה מחלקת דיבידנדים למשקיעים מאז 1934 והעלתה את היקפי החלוקה 12 שנים ברציפות. תשואת דיבידנד כיום: 4.6%.

3. ג'נרל דיינמיקס . ענקית מוצרי הבטחון והתעופה מחלקת דיבידנדים למשקיעים מאז 1979 והעלתה את היקפי החלוקה 21 שנים ברציפות. תשואת דיבידנד כיום: 3.2%.

4. אינטל . יצרנית המעבדים הגדולה בעולם מחלקת דיבידנדים למשקיעים מאז 1992 והעלתה את היקפי החלוקה 9 שנים ברציפות. תשואת דיבידנד כיום: 3.4%. (באפט מימש את ההחזקה באינטל במהלך הרבעון השני).

5. ג'ונסון אנד ג'ונסון . החברה מחלקת דיבידנדים למשקיעים מאז 1944 והעלתה את היקפי החלוקה 50 שנים ברציפות. תשואת דיבידנד כיום: 3.6%.

6. פרוקטר אנד גמבל . ענקית מוצרי הנקיון וההגיינה פועלת ביותר מ-180 מדינות בעולם. החברה מחלקת דיבידנדים למשקיעים מאז 1891 והעלתה את היקפי החלוקה 55 שנים ברציפות. תשואת דיבידנד כיום: 3.4%.

7. וול-מארט . ענקית הקמעונאות מחלקת דיבידנדים למשקיעים מאז 1973 והעלתה את היקפי החלוקה 38 שנים ברציפות. תשואת דיבידנד כיום: 2.1%.