הקבלנים דורשים תוספת של 6,000 עובדים פלסטינים לענף

בגלל עיכוב יישום החלטת הממשלה להבאת עובדים זרים מחו"ל, הקבלנים דורשים תוספת של 6,000 עובדים פלסטינים לענף הבנייה

הבאת העובדים הזרים לענף הבנייה מתעכבת, והקבלנים דורשים להגדיל את מכסת העובדים הפלסטינים. נשיא התאחדות בוני הארץ, נסים בובליל, שלח אתמול (ג') מכתב דחוף לשר הפנים, אלי ישי, במסגרתו מבקש בובליל את התערבות השר בהגדלת המכסה.

"על רקע העיכוב שחל שמימוש החלטת הממשלה מה-28 ליוני 2011 בדבר הבאת עובדים זרים לענף הבנייה ובשל העובדה שהיקף העובדים לעבודות הרטובות איננו נותן מענה לאתגרי הענף, אני מבקש את מעורבותך לאישור מכסה נוספת של 6,000 עובדים פלסטינים לענף הבנייה".

במקביל מקדמת מערכת הביטחון את אישור התוספת המדוברת ונכון להיות נמצא הנושא בעבודת מטה בשלבים מתקדמים ולאחר מכן תעבור ההחלטה לידי הדרג המדיני. בנוסף לעבודת המטה בנושא הגדלת המכסה, שוקדים במערכת הביטחון גם על דרכים לייעול המעבר של הפועלים במחסומי הצבא. את עבודת המטה בנושא מקדם מתאם פעילות הממשלה בשטחים האלוף איתן דנגוט.

כזכור, רק לפני כחודש אישר הקבינט החברתי כלכלי את הגדלת מכסת הפועלים הפלסטינים מיו"ש ב-5,000 איש שיצטרפו ל-19.5 אלף עובדים פלסטינים בעלי אשרות קיימות. אם תאושר מכסה נוספת, כפי שמבקשים הקבלנים לקבל, יעמוד מספר בעלי האשרות מיו"ש שיכולים לעבוד בענף הבנייה על 30.5 אלף.

הקבלנים מתלוננים כבר זמן רב על מצוקת כוח-האדם הקשה בתחום הבנייה, במיוחד בכל הקשור לעובדים במקצועות הרטובים. החלטת הממשלה מיוני קבעה כי בשל מצוקת הענף יעמוד מספר העובדים הזרים על עד 8,000 בכל רבעון עד הרבעון הראשון של 2013. במסגרת החלטה זו קידמו ומקדמים גם היום משרדי הממשלה הרלוונטים הסכמים בילטראליים מול מדינות כמו בולגריה ורומניה אולם נכון הגיעו לישראל רק עשרות בודדות של עובדים.