הבורסה סגרה בעליות לאחר התמ"ג: סלקום זינקה 10.9%

הלמ"ס: המשק צמח ברבעון השני ב-3.2% לעומת צפי לצמיחה של 2.5% ■ עליות חדות בבנקים ■ טאואר זינקה ב-9% בעקבות הפרסום ב"גלובס" ■ איל הון רוסי משקיע בהכשרה אנרגיה - המניה זינקה 10.5%

יום המסחר בבורסה נסגר במגמה חיובית (ה'), לאחר נתוני הצמיחה שפירסמה הלמ"ס בצהריים. לפי הנתונים, המשק הישראלי צמח ברבעון השני של השנה ב-3.2%, זאת לעומת צפי של 2.5%, וגבוה בהרבה לעומת שיעור הצמיחה ברבעון הראשון של השנה - 2.8% ו-3.1% ברבע האחרון של שנת 2011. הנתון מפתיע ביותר, ועולה השאלה האם באמת המשק הישראלי הפתיע, או שמא מדובר במדידה סטטיסטית שגויה (לסיפור המלא).

עוד ברקע למסחר בבורסה, בבורסות אירופה נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לירידות קלות, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אסיה. בשווקים בעולם עדיין מצפים למהלך מוניארי משולב של הפדרל ריזרב בארה"ב והבנק המרכזי האירופי (ECB), וגם החדשות בדבר תקיפה אפשרית של ישראל באיראן ממשיכות לרכז עניין בזירה המקומית. מחזור המסחר הסתכם בכ-936 מיליון שקל.

החדשות מסין, תחילה. ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, ציין כי התמתנות האינפלציה המקומית פותחת פתח להקלות מוניטאריות נוספות ביבשת, ומנגד - הבהיר כי הוא צופה שיפור בנתוני הצמיחה בסין, מחודש יולי האחרון ואילך. "התנאים מתאימים ויש לנו את היכולת המתאימה, ולכן תהיו בטוחים שנגיע למטרותינו הכלכליות והחברתיות השנה", אמר ג'יבאו במהלך סיור במחוז זג'יאנג - כך לפי דיווח סוכנות הידיעות הסינית, בבעלות ממשלתית, Xinhua. "הסיכוי לפעולות מוניטאריות נוספות - גדל".

ובישראל, הדיווחים בדבר תקיפה ישראלית אפשרית באיראן מתגברים. שגריר ישראל בארה"ב מייקל אורן, אמר אתמול כי "ישראל מוכנה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן, אפילו אם זה רק ידחה את יכולתה לייצר נשק גרעיני בכמה שנים". זאת, לאחר שהבלוגר האמריקני ריצ'רד סילברסטיין פרסם גם הוא מסמך אשר לטענתו, מתאר את המתקפה הישראלית המתוכננת על אתרי הגרעין באיראן.

מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עלה אתמול ב-0.1%, בהתאם לציפיות בשוק ההון. הנתון המדאיג ביותר במדד הוא הזינוק החד בשירותי דיור בבעלות הדיירים, המשקף את מחירי השכירות, אשר עלה ביותר מ-1%. מהלמ"ס נמסר כי האינפלציה מתחילת השנה (ינואר-יולי) עומדת על 1.1%, והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 1.4% - הרחק מאמצע היעד הממשלתי (1%-3%), דבר אשר תומך באפשרות של הורדת ריבית נוספת על ידי בנק ישראל. (לסיפור המלא)

בתוך כך, פורסמה עדות נוספת ל"התחממות" של שוק הנדל"ן המקומי: מחירי הדירות רשמו עלייה קלה של 0.8% ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון של השנה, כך עולה מסקר דירות בבעלות הדיירים שפרסמה הלמ"ס, במקביל למדד המחירים. על פי הנתונים, מחיר ממוצע של דירה בישראל עמד ברבעון זה על 1.118 מיליון שקל, לעומת 1.109 ברבעון הקודם.

עליות חדות בבנקים ובסלולר

אפריקה המשיכה לרכז עניין רב לאחר שהזהירה בתחילת השבוע כי תפסיד עד 800 מיליון שקל בגין ירידת שווי נכסים במזרח אירופה. גורם בכיר בשוק עימו שוחח "גלובס", העריך אתמול כי "אם שווי אפי פיתוח הוא 40 סנט - מניית אפריקה שווה קרוב לאפס", בעוד אלון גלזר, סמנכ"ל המחקר של לידר שוקי הון, ציין כי יש לדאוג מקשרי החברה מול עיריית מוסקבה ועזיבת הבכירים את הקבוצה. מנגד, בשוק ההון מעריכים כי למרות הירידות, החברה לא בדרך להסדר חוב נוסף.

בסקטור הגז בלטה הכשרה אנרגיה לאחר שהודיע כי איל ההון היהודי-רוסי מיכאיל מירלשוילי ישקיע בחברה כמעט 50 מיליון שקל, למרות הטלטלה האחרונה במניה. (לסיפור המלא).

מניות הבנקים בלטו בעליות חדות לאחר פרסום נתוני הצמיחה. נציין את לאומי והפועלים .

חברת אל על דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, כשהיא מציגה קיטון בהכנסות לצד צמצום ההפסדים ביחס לאשתקד. זאת, בעוד שיעור התפוסה בטיסות החברה עלה ברבעון לכ-82.3% לעומת 81.1% אשתקד, ותוך שהיא שומרת באופן יחסי על נתח השוק שלה. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על צמצום ההפסד הנקי לכ-6.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-19.7 מיליון דולר אשתקד - צמצום של כ-68%.

לאחר זינוק בחודשיים האחרונים, מניית מלאנוקס נכנסת למדד השווקים המפותחים MSCI גלובל - כך עולה מהעדכון הרבעוני שפירסמה אתמול MSCI. במקביל, מניית אלביט מערכות יוצאת מהמדד.

טאואר רשמה עלייה חדה. הנהלת החברה שוהה בימים אלה בחו"ל ונמצאת במגעים לחתימה על הסכם גדול עם לקוח זר - כך נודע היום ל"גלובס". לפי ההערכות, מדובר בחוזה אשר יכניס לחברה עשרות מיליוני דולרים בשנה. עוד עולה מההערכות כי ייצור ההזמנות החדשות שיתקבלו, יחולק בין מפעלי טאואר השונים.

דלק נדל"ן השיבה אמש לבקשת הכנ"ר, לפרסם מידע נוסף למשקיעים, למרות שהמתווה נפרש על פני 652 עמודים. הכנ"ר ביקש מהחברה להעמיד לרשות הנושים הלא מובטחים את הכלים והמידע לצורך הערכת שווי בפירוק לעומת הסדר חוב. (לסיפור המלא)

מזרחי טפחות דיווח אתמול על תוצאותיו הכספיות לרבעון השני של שנת 2012, תוך שהיא מציג עלייה של 17.1% ברווח הנקי לכ-295 מיליון שקל (רווח נקי מדולל של 1.28 שקל למניה). התשואה על ההון העצמי ברבעון השני של מזרחי, הסתכמה בכ-15.4%, בעוד סך ההכנסות של הבנק הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל, עלייה קלה לעומת הכנסות של 1.1 מיליארד שקל אשתקד. הכנסות המימון הסתכמו ב-815 מיליון שקל - עלייה של 14% לעומת הכנסות של 715 מיליון שקל אשתקד.

פרטנר המשיכה לרכז עניין על רקע ההמלצה מבית ההשקעות IBI, ששדרג אתמול את חוות דעתו על המניה - מ"נייטרלי" ל"קנייה" - והוריד את מחיר היעד שלו ל-20 שקל, פרמיה של 40% על מחיר המניה. סמנכ"ל המחקר אורי ליכט כתב כי "הגענו למחיר יעד של 20 שקל למניה שמשקף אפסייד משמעותי לאחר תקופה ארוכה בהמלצת 'נייטרלי'". גם סלקום רשמה עלייה חדה.

גילת דיווחה אתמול כי הכנסותיה ברבעון השני של 2012 גדלו ל-85.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-81.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2011. הרווח התפעולי על בסיס GAAP גדל והסתכם ברבעון השני של 2012 ב-2.4 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 200 אלף דולר ברבעון השני של 2011. הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-900 אלף דולר או 2 סנט למניה בדילול מלא, בדומה לרווח הנקי ברבעון השני של 2011.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]