אל תחמיצו: "720 מעלות" - יצירתו של המעצב רון ארד

תוכלו לראות את הפרויקט בגן האמנות של מוזיאון ישראל בירושלים מהיום ועד ל-5 בספטמבר ■ היצירה מורכבת מ-5,600 חבלי סיליקון, התלויים מגובה של 8 מטרים ויוצרים עיגול מושלם בקוטר 20 מטר

מה: פרויקט מיוחד של המעצב רון ארד נפתח הערב (ה') בגן האמנות של מוזיאון ישראל בירושלים ויעמוד למשך שלושה שבועות, עד ל-5 בספטמבר, כחלק מיוזמות עונת התרבות בירושלים. היצירה "720?" הוצגה לראשונה בלונדון וזכתה להצלחה עצומה. היא מורכבת מ-5,600 חבלי סיליקון, התלויים מגובה של 8 מטרים ויוצרים עיגול מושלם בקוטר 20 מטר. שם היצירה "720 מעלות" מתייחס לחוויה של הקרנה דו-צדדית על גבי המבנה העגול. ה-BBC כינה זאת "דרך חדשה לראות אמנות".

איך זה עובד? חבלי הסיליקון הם למעשה סיבים אופטיים עבים התלויים בצפיפות ויוצרים מתחם סגור-פתוח - ניתן לעבור בעדם, להתהלך ולשבת בפנים, או לצפות במבנה העגול מבחוץ, מקרוב או ממרחק. ארד פיתח את היצירה, לאחר שהשתמש בחבלי הסיליקון כמחיצה פונקציונלית, בעיצוב משרדי סוכנות הידיעות בלומברג בלונדון, לפני כעשור.

החבלים מהווים מסך דו-צדדי, ועל גביהם מוקרנות עבודות וידיאו של אמנים בולטים מהארץ ומהעולם, ביניהם כריסטיאן מרקלי (יוצר "השעון"), גבי ושירה קלזמר, אורי גרשט, מאט קולישו, גרינוואי את גרינוואי, קותימאן ודניאל לנדאו.

מתי, איפה וכמה: המתחם פתוח מדי ערב (מלבד ימי ו') בין השעות 20:30 ועד 23:00 עד 5.9. גן האמנות במוזיאון ישראל, ירושלים, שד' רופין 1. מחיר כניסה: 45 שקל.