סטפן בורגס יחליף את עקיבא מוזס כמנכ"ל כיל החדש

ייכנס רשמית לתפקידו ב-20 בספטמבר ■ דירקטוריון החברה אישר אמש פה אחד את המלצת ועדת האיתור, בראשה עמד היו"ר ניר גלעד ■ מוזס: "משוכנע שניסיונו וכישוריו הרבים יסייעו להנהיג את כיל בהצטיינות"

מנכ"ל כיל החדש הוא סטפן בורגס, והוא צפוי להיכנס לתפקידו במקומו של המנכ"ל היוצא עקיבא מוזס ב-20 בספטמבר - כך מדווחת היום (ו') החברה בהודעה לבורסה.

זאת, לאחר שמוזס הודיע בינואר על פרישתו מתפקיד מנכ"ל כיל, בו כיהן ב-13 השנים האחרונות. בהמשך למינוי, אמר מוזס כי "אני משוכנע שניסיונו וכישוריו הרבים והרלבנטיים של סטפן בורגס יסייעו בידיו להנהיג את כיל בהצטיינות ובהצלחה". מוזס צפוי כעת להחליף את יוסי רוזן בתפקיד יו"ר בזן, החברה הבת השנייה המרכזית (לצד כיל) של החברה לישראל.

לפני שהגיע לכיל, כיהן בורגס (48) במשך יותר מ-8 שנים כמנכ"ל Lonza, חברת כימיה שוויצרית, שלה אתרי ייצור ומכירה ביבשות העולם השונות, אשר פעילה בשווקים הגלובאליים בעיקר בתחום ייצור חומרי גלם לתעשיית התרופות וייצור כימיקלים מיוחדים, בדומה לשווקים הגלובאליים בהם פעילה גם כיל.

בנוסף, בורגס נבחר לאחרונה לקדנציה שנייה כדירקטור בחברת הזרעים והאגרוכימיה הגדולה והמובילה בעולם, Syngenta והוא מכהן שם כדירקטור החל מ-2009. קודם למינויו כמנכ"ל Lonza, סטפן בורגס כיהן כסמנכ"ל חברת הכימיה BASF, שם הוא מילא שורה של תפקידי ניהול במשך 14 שנים בעיקר בארה"ב, גרמניה, אירלנד וסין.

היו"ר ניר גלעד אמר על המינוי: "לסטפן בורגס כישורי ניהול מיוחדים ובולטים, כאריזמה וניסיון ניהולי בין לאומי בתחומי הפעילות של כיל. בורגס הוא דוגמא מוצלחת לדור החדש והצעיר של המנהלים המודרניים של החברות הגלובאליות, הבקיאים בעולם העסקים הבינלאומי".

בורגס עצמו סיכם ואמר: "המסע המופלא והמוצלח כל כך שכיל עשתה בשנים האחרונות מעורר הערכה והשראה בעולם כולו הרואה בכיל הצלחה ומקור לגאווה ישראלית. כיל הפכה לחברה גלובאלית מובילה בשוק הדשנים, המזון והכימיקלים המיוחדים ששמרה על ה-DNA הישראלי שלה שמהווה מנוע מרכזי להצלחתה".