אלשיך: פילת תימנע מפיטורי העובדים שמבקשים את פירוקה

קיבלה את בקשת עובדי פילת והורתה לחברה להימנע מצעדים שיפגעו בעובדים

השופטת ורדה אלשיך קיבלה היום (א') את בקשת עובדי חברת המיון וההשמה פילת ישראל, שמבקשים את פירוק החברה, ואסרה על פילת לפטר אותם מעבודתם. "עד למתן החלטה אחרת חל איסור על צעדים כלשהם העשויים להיחשב כפגיעה במבקשי הפירוק לרבות ובעיקר פיטוריהם מהחברה", כתבה אלשיך בהחלטתה.

עוד כתבה אלשיך כי על פילת לתת דעתה כי "צעדים העשויים להתפרש כאיומים על מבקשי הפירוק אינם לגיטימיים ועשויים להביא לכדי עילת פירוק מיידית ושמא אף תוצאות חמורות יותר".

ההחלטה ניתנה בעקבות בקשה שהגישו העובדים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בטענה כי מיד לאחר שהנהלת החברה קיבלה את בקשות הפירוק שלהם בסוף השבוע, החלו בכירים בחברה לאיים עליהם במטרה שיחזרו בהם מבקשת הפירוק.

באמצעות עו"ד אופיר רונן, ביקשו העובדים מבית המשפט כי יוציא צו מניעה האוסר על פילת ישראל, חברה-בת של פילת גרופ, לפטר אותם מעבודתם בה.

בסוף השבוע הגישו העובדים לבית המשפט בקשה כי עו"ד אמיר פלמר ימונה למפרק זמני של החברה, עקב ההידרדרות במצבה הכלכלי ואי תשלום אי תשלום משכורות לעובדים. כעת, טוענים העובדים, כי לאחר הגשת הבקשה ובמשך כל סוף השבוע "התקשרו מנהלים בכירים בחברה לעובדים שהצטרפו לבקשת הפירוק ודיברו אליהם בצורה בוטה, בצעקות ובאיומים".

לטענת העובדים, בין היתר, התקשר סמנכ"ל כוח האדם של החברה, מר עזרא עיני (אחיו של עופר עיני) לשני עובדים ואמר להם כי אם הם לא יחזרו בהם מבקשת הפירוק יהיה עליהם להגיע למשרדו כדי לקבל מכתב פיטורים.

לדברי העובדים, ביטוי נוסף לאיומים עליהם היה כאשר עובד הנהלה נוסף בשם יובל כץ, הודיע לאחת מהעובדות שהגישו את בקשת הפירוק שהחתימה שלה על הבקשה "עלולה ליצור בעיות בנוגע לעתידה בחברה".

דוגמאות נוספות להתנהלות ההנהלה היו, לטענת העובדים, כאשר אחד המנהלים הציע לעובדת כסף בתמורה להסרת חתימתה מהבקשה ומנהל בכיר העביר מסר לאחת העובדות, שהוא סבר כי היא הנהיגה את בקשת הפירוק כי היא "הופכת להיות פרויקט אישי שלו".

"על בית המשפט לראות בחומרה רבה את ניסיון הנהלת החברה להלך אימים על עובדי החברה, שהגישו בקשה על מנת להגן על הזכויות שלהן להבטיח את התשלומים המגיעים להם ואת המשך פעילות החברה", סיכמו העובדים את בקשתם.

כזכור, בסוף השבוע הגישו 34 מתוך 110 עובדי פילת ישראל לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למנות את עו"ד אמיר פלמר למפרק זמני של החברה. זאת, בגין חוב של כ-9 מיליון שקל לנושים וספקים ואי-תשלום משכורות וזכויות נוספות לעובדים.