עוה"ד של שחר גרינשפן: הסדרי הטיעון מסכנים את הציבור

עו"ד ענת קאופמן: "אופן השימוש בהסדרי הטיעון, ללא אבחנה ממקרה למקרה, עושה בדיוק את ההיפך עד כדי סכנת הציבור. הפעם זה עלה בחיי 3 נשים תמימות"

"הסדר טיעון הוא כלי שנועד לשמש את מערכת המשפט כדי לחסוך ולייעל הליכים. ואולם בפועל, אופן השימוש בהסדרי הטיעון, ללא אבחנה ממקרה למקרה, עושה בדיוק את ההיפך עד כדי סכנת הציבור. הפעם זה עלה בחייהן של 3 נשים תמימות" - כך אמרה היום (א') ל"גלובס" עו"ד ענת קאופמן, בתגובה לתאונת ה"פגע וברח" שביצע אתמול, על-פי החשד, שושן ברבי בנתניה, שבה קיפחו את חייהן שושנה וסבטלנה יגודייב ואלכסנדרה רובינוב.

קאופמן היא עורכת הדין של הצעירה שחר גרינשפן, שנפגעה לפני כשנתיים וחצי באופן אנוש בתאונת פגע וברח לאחר שנהג שיכור בשם מרק פטריק פגע בגרינשפן ונמלט מהמקום. פטריק, כזכור, קיבל על מעשהו במסגרת הסדר טיעון עונש קל של קנס כספי של 1,000 שקל, עבודות שירות של 600 שעות ושלילת רישיון ל-6 שנים ומאז מנהלת משפחת גרינשפן בסיועה של קאופמן מאבק משפטי וציבורי הקורא להחמרת העונש.

בדומה לפטריק, גם ברבי, החשוד בדריסת 3 הנשים בנתניה, זכה בעבר להסדר טיעון מקל יחסית לאחר שנתפס נוהג במהירות של 180 קמ"ש על כביש החוף, תוך שסיכן חיי אדם ובהמשך נמלט משוטרים שהורו לו לעצור. "המקרה של ברבי הוא עוד מקרה מצער שבפירוש ניתן היה למנוע אותו מבעוד מועד", אמרה קאופמן.

"על-פי מידע שפורסם עד כה, מדובר בעבריין מוכר למשטרה, עבריין מועד אשר הורשע בעבר מספר פעמים בעבירות חמורות שונות, לרבות בעבירות תעבורה. אבל בתי המשפט, שוב ושוב, במקום למצות עמו את הדין ולהחמיר עמו, הקלו בעונשו תוך התחשבות במצבו, ואישרו עסקאות טיעון הנוגדות את האינטרס הציבורי".

"התרעתי לא אחת ואמשיך להתריע מפני 'תופעת הסדרי הטיעון'. כולי תקווה כי הפרקליטות תפיק לקחים למקרים הבאים ולא תלך להסדרים מהסוג שנעשה", סיכמה עו"ד קאופמן.