ארקין ג'וניור משקיע 52 מיליון שקל באביב ארלון

העסקה צפויה להגדיל בכ-50% את הונה העצמי של חברת הנדל"ן המניב

איש העסקים מורי ארקין ובנו ניר מתקרבים להשלמת עסקה שתכניס אותם לתחום הנדל"ן המניב בחו"ל, באמצעות החברה הציבורית אביב ארלון.

החברה, שבשליטת האחים דורון אביב ודפנה הרלב (לשעבר בעלי אוסיף) וכן צמד היזמים איל לב-ארי ויפתח אלוני, דיווחה היום כי חתמה על הסכם להקצאת 30.6% ממניותיה לחברה של ארקין ג'וניור תמורת כ-52 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 35 אגורות.

העסקה צפויה להגדיל בכ-50% את הונה העצמי של אביב ארלון, העומד כיום על כ-110 מיליון שקל, אך כפופה לכמה תנאים ובהם קבלת אישור מהנהלת החברה להמשך ההתקשרות עם ארבעת בעלי השליטה בהסכמי ההעסקה הנוכחיים, למעט הבונוס המובטח לכל אחד מהם שיופחת מ-2.5% מהרווח השנתי לפני מס ל-1.6%.

פרמיה של 17% לארלון

הקצאת המניות לארקין משקפת לאביב ארלון שווי של כ-117 מיליון שקל לפני הכסף - גבוה בכ-17% משוויה הבוקר. לאחר העסקה ידוללו החזקות בעלי השליטה הנוכחיים מ-85% לכ-60%. כניסתו של ארקין, שבעבר ביצע אקזיטים מרשימים בתחומי התרופות (אגיס) והתקשורת (בזק), תאפשר את הרחבת פעילותה של אביב ארלון, המתמקדת כיום ברכישת ובהשבחת נכסים מסחריים בארה"ב.

במסגרת העסקה התחייבה אביב ארלון להעניק פיצוי לארקין במקרה שתמכור בתוך שנתיים ממועד השלמת העסקה פרויקט מסחרי שלה בפנצ'בו שבסרביה תמורת 27 מיליון אירו, או פחות מכך. לדירקטוריון החברה יצטרפו ניר ארקין ומנחם ענבר מקבוצת ארקין.

ניר ארקין אמר היום כי "אנחנו רואים בתחום המרכזים המסחריים בארה"ב פוטנציאל גדול מאוד, ושמחים להצטרף לגרעין שליטה בחברה שבה אנשים מנוסים בענף ששמם הולך לפניהם. אחת המטרות שלנו עם כניסתנו לחברה הוא שחיזוק הונה העצמי ישמש כמנוף להתרחבות ולהגדלת הרווחיות".

בסיכום הרבעון הראשון של השנה נהנתה אביב ארלון מרווח של כ-6.5 מיליון שקל שהגיע מפירעון שטר חוב על אחד מנכסיה. זה סייע לה להציג רווח נקי של 3.2 מיליון שקל, לעומת הפסד בהיקף דומה ברבעון המקביל. את 2011 סיכמה אביב ארלון בהפסד של 7 מיליון שקל.