טדי שגיא מקדם הנפקת חברת חיפושים בלונדון

החברה, ג'נסיס, מחזיקה 42.5% ברישיונות החיפושים הימיים פלאג'יק, ומבקשת לגייס 90-120 מיליון דולר ■ מטרת הגיוס - לממן חלקה של ג'נסיס בשני קידוחי האקספלורציה, בפלאג'יק ■ בבעלותה גם רישיונות חיפוש נוספים בישראל

האם נכסי הגז הישראליים ייחשפו בראשונה למשקיעים זרים? חברת ג'נסיס, שבאמצעותה מחזיק איש העסקים טדי שגיא ברישיונות פלאג'יק (42.5%), שכרה את בית ההשקעות Canaccord, ותחל בחודש הבא בסדרת פגישות בשוק ההון הבריטי על מנת לגייס ברבעון הרביעי 90-120 מיליון דולר בבורסת לונדון.

בג'נסיס עדיין לא נוקבים ברף השווי שבו תונפק החברה, אולם אם השווי לא יהיה מספק מבחינתה, לא מן הנמנע שהיא תמשיך לממן את פעילות החיפושים ממקורותיה העצמיים.

נזכיר כי לשגיא יש כבר חברה ציבורית שהונפקה בבירה האנגלית - פלייטק, אשר מפתחת תוכנות לביצוע הימורים באינטרנט, ונסחרת בבורסה הראשית בלונדון לפי שווי של כ-1.1 מיליארד דולר. חברת ג'נסיס, אשר נמצאת בבעלות קרנות של משפחת שגיא, הוקמה לפני כשנה וחצי, ובבעלותה זכויות במספר רישיונות חיפוש בישראל.

כך, מלבד חמשת רישיונות פלאג'יק, הנפרסים על שטח ענקי של כ-2 מיליון דונם בטווח מרחק של 130 ק"מ (בין תגלית "לוויתן" ממזרח לתגלית "אפרודיטה" ממערב, הנמצאת במים הכלכליים של קפריסין), מחזיקה ג'נסיס גם ב-31.5% מהזכויות ברישיון "עוז", וב-6% מהזכויות ברישיון "אריה", הנמצא מדרום לרישיון שבו מתבצע היום קידוח "מירה" - כ-60 ק"מ מערבית מחופי ישראל.

בג'נסיס עובדים כאמור עם Canaccord Genuity, בית השקעות קנדי המתמחה בתחום המחצבים, אשר יקדם את הנפקת החברה שבה השקיע שגיא עד היום כ-40 מיליון דולר. מטרת גיוס ההון היא לממן את חלקה של ג'נסיס בשני קידוחי האקספלורציה, שצפויים ברישיונות פלאג'יק בשנה הקרובה.

חלקה של ג'נסיס בקידוחים: 85 מיליון דולר

ברישיונות פלאג'יק מחזיקים, מלבד ג'נסיס, גם איש העסקים בני שטיינמץ (42.5%), שותפות הזדמנות ישראלית הציבורית (10%), ומפעילת הקידוח, חברת AGR הנורווגית (5%). על פי דוח של חברת ריידר סקוט, שפורסם בחודש יוני, ברישיונות פלאג'יק קיים פוטנציאל למציאת שכבות של כ-6.7 TCF (טריליון רגל מעוקבת) גז טבעי - כשלושה רבעים מהיקף הגז שנמצא בתגלית "תמר".

בסוף השנה אמור להתבצע הקידוח הראשון ברישיונות, ולצורך כך כבר שוריינה אסדת הומר פרינגטון, אשר מבצעת כעת את קידוח "מירה", ובשנה הבאה יבוצע הקידוח השני ברישיון. עלות שני הקידוחים המבוצעים במים עמוקים נאמדת בכ-200 מיליון דולר, כך שחלקה של ג'נסיס במימון הקידוחים עשוי לעמוד על כ-85 מיליון דולר.

שגיא אינו הגורם הישראלי הראשון שחושב על הנפקה בבורסת לונדון. בכנס משקיעים שנערך לפני חודשיים בבורסה בתל אביב, העלה גדעון תדמור מקבוצת דלק את האפשרות לאחד את שתי השותפויות הבנות, אבנר ודלק קידוחים, לחברה אחת אשר תונפק בבורסה זו. מדובר במהלך מורכב יחסית, אשר בקבוצת דלק ככל הידוע טרם נתקבלה ההחלטה האם לבצעו.

לקבוצת דלק, אגב, זיכרונות לא כל כך טובים מבית ההשקעות Canaccord. האחרון שימש כיועץ לחברת ההשקעות Nikko Principal Investments ו-Vision Capital, אשר מכרה לדלק במארס 2007 את פעילותה של רשת חנויות הדרכים RoadChef לפי שווי של 425 מיליון פאונד.