פילת טוענת: עובדי פילת ישראל משכו את בקשת הפירוק

מנגד, עובדי פילת מכחישים כי הם מתכוונים למשוך את בקשת הפירוק לחברה ■ השופטת ורדה אלשיך קראה לפילת להיכנס לתהליך של הקפאת הליכים

המאבק בין עובדי חברת ההשמה והמיון פילת, הנמצאת בקשיים, לבין הנהלת החברה נמשך. היום (ב') דיווחה חברת פילת גרופ לבורסה כי 34 מעובדי החברה פועלים כדי למשוך את הבקשה לפרק את חברת-הבת פילת ישראל, אותה הגישו בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

העובדים, מצדם, מכחישים כי הם מתכוונים למשוך את בקשת הפירוק.

לדברי החברה, קבוצת העובדים שהגישה את בקשת הפירוק "הגיעה להבנה כי בנסיבות הקיימות פועלת החברה בדרך הראויה והטובה ביותר על מנת להגן על עובדיה וכן על יתר נושיה".

עוד נאמר בדיווח כי העובדים החליטו לאפשר לחברה להמשיך לפעול לגיבושה של עסקת הרכישה מול חברת היי קפיטל שבבעלות מגדל.

מנגד, הכחישו העובדים, באמצעות בא-כוחם, עו"ד אופיר רונן, כי הם משכו את בקשת הפירוק. "בשלב זה העובדים לא מושכים את בקשת הפירוק. העובדים ישקלו את המשך צעדיהם בימים הקרובים ויודיעו על כך לבית המשפט", מסר עו"ד רונן ל"גלובס".

בתוך כך, נתנה היום סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, החלטה הקוראת לחברה להיכנס לתהליך של הקפאת הליכים. "אם באמת ובתמים מעוניינת החברה הקורסת בהסדר, הרי שהדרך לעשות כן הינה באמצעות הקפאת הליכים. אף במקרה של מכר עקב חדלות פרעון כפי שייתכן מדובר במקרה זה, הרי שהדרך הנכונה לעשות כן היא באמצעות הקפאת הליכים", כתבה אלשיך.

עו"ד אור נוי ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני, המייצג את פילת, מסר בתגובה: "קראנו את ההחלטה. אנחנו לא רואים סתירה בין ההחלטה לבין הבקשה שלנו ללכת להסדר נושים, ואנחנו נפעל בהתאם".

נזכיר כי בסוף השבוע הגישו העובדים לבית המשפט בקשה כי עו"ד אמיר פלמר ימונה למפרק זמני של החברה, עקב ההידרדרות במצבה הכלכלי ואי-תשלום המשכורות לעובדים.

בהמשך טענו העובדים כי לאחר הגשת הבקשה ובמשך כל סוף השבוע "התקשרו מנהלים בכירים בחברה לעובדים שהצטרפו לבקשת הפירוק ודיברו אליהם בצורה בוטה, בצעקות ובאיומים".