לאור הביקוש: חברות התעופה מתגברות טיסות בתקופת החגים

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל: הביקושים לחופשות בחו"ל בחגים מסתמנים כגבוהים יותר - הן בהשוואה לקיץ והן בהשוואה לחגי תשרי אשתקד

חגי תשרי בפתח, וענף התיירות כמרקחה. סוכני נסיעות וחברות תעופה מדווחים על ביקושים ערים בהזמנות לחופשות מעבר לים.

"יש סיבה לחייך", אומר יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות. לדבריו, למרות דיבורים על מיתון, הביקושים לחופשות בחו"ל בתקופת החגים מסתמנים כגבוהים יותר, הן בהשוואה לחודשי הקיץ והן בהשוואה לחגי תשרי אשתקד. פתאל מנמק זאת במבנה החגים. "השנה החגים נופלים על אמצע שבוע ומאפשרים בכך גשרים ויותר ימי חופש".

גם לדברי דודו מחלב, סמנכ"ל שיווק של ארקיע, הביקושים לראש השנה ולחול המועד סוכות הקרובים - גבוהים. "כבר היום מקומות טיסה אזלו, ולכן אנחנו מתגברים בטיסות נוספות. כך למשל, בסוכות הוספנו שתי טיסות שבועיות לרודוס וטיסה שבועית אחת לכרתים. עיקר הביקושים בחגי תשרי הם לאיי יוון".

מחלב מעריך כי הביקושים השנה יהיו בסופו של דבר פחות או יותר זהים לאלה שנרשמו בחגים אשתקד.

גם באל-על מגדילים את היצע המושבים בחגים. דוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל-על, אומר כי "הביקוש השנה הוא יוצא דופן בגלל מבנה החגים וקיצור חופשת הלימודים, המנתבים יותר ישראלים לצאת לחופש בחגים".

לדבריו, לאור הביקושים הערים הוסיפה אל-על, למשל, 4 טיסות לבנגקוק בתקופת החגים. להערכתו, מיתון מורגש על-פי רוב לקראת החורף ולא לקראת חגים.

בארץ מזמינים ברגע האחרון

יואב כהנא, מנהל תחום חו"ל בסוכנות הנסיעות הדקה ה-90, טוען אף הוא כי הביקוש ליעדים רחוקים יותר דוגמת ארה"ב והמזרח הרחוק גבוה השנה בשל מבנה החגים.

בבריטיש אירווייס, בניגוד לארקיע ולאל-על, אין כוונה לתגבר טיסות בחגים. "אנחנו לא מגדילים ולא משנים את ההיצע שלנו", אומרת יעל קטן, מנכ"לית בריטיש אירווייס. לדבריה, הוספת מושבים עקב חגים מקומיים כרוכה בפרוצדורה שלא ניתנת לביצוע בחברה כמו בריטיש.

לטענתה, נכון לרגע זה צבר ההזמנות לתקופת החגים גבוה יותר בהשוואה לאשתקד, בין היתר כי יותר ישראלים מקדימים להזמין טיסה מראש. "עם זאת", היא אומרת, "צריך להמתין עד אחרי החגים כדי לדעת אם באמת יש או אין גידול במספר הישראלים הטסים בחגי תשרי השנה לעומת חגי תשרי אשתקד".

ומה קורה במחוזותינו? בניגוד לסוכני נסיעות וחברות תעופה המדווחים על ביקושים ערים לנופש בנכר, בהתאחדות המלונות מצביעים על מגמה הפוכה בבתי המלון בארץ. "נכון לרגע זה אין היסטריה של הזמנות לחגים", אומר שבי שי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת.

לדבריו, אין היסטריה כי "הישראלים - וזו מגמה של השנים האחרונות - מעדיפים להזמין נופש באילת או בכל מקום אחר בארץ ברגע האחרון, מתוך רצון/תקווה להשיג מחירים זולים יותר".

לדבריו, מי שמזמין ברגע האחרון יכול להשיג דילים טובים יותר, אך הם ידרשו להתפשר ברמת המלון ולהתגמש בתאריכים. שי מעריך כי בסופו של דבר תפוסת המלונות בתקופת החגים באילת - עיר הנופש הבלתי מעורערת בישראל - תעמוד על 85%-90%.

ברשות שדות התעופה (רש"ת) העריכו היום (ב') - הערכות ראשוניות - כי תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג (יוצאים ונכנסים) בראש השנה (בין התאריכים 13-19 בספטמבר) צפויה לעמוד על כ-250 אלף נוסעים. ברש"ת מדגישים כי המספר הזה צפוי לגדול ככל שמועד החגים יתקרב.