לפני ההשקה: ביקורות רעות לחלונות 8 של מיקרוסופט

מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט תושק ב-26 באוקטובר ■ בלוגים טכנולוגיים: "מנקודת המבט של המשתמש הסופי, חלונות 8 היא כישלון" ■ "השימוש נעים, אם אין לך צורך לעשות משהו במהירות. נראה שמדובר בטיוטה של רעיון מעניין מאוד"

‎ההשקה הצפויה של מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט היא האירוע החשוב ביותר של החברה בשנה זו. המערכת החדשה תושק ב-26 באוקטובר, כשלוש שנים לאחר השקתה של הגרסה הנוכחית - חלונות 7.

הגרסה החדשה מציגה שינויים רבים, כאשר העיקרי בהם הוא ממשק שכולל מבנה אריחים, אשר מציג קישור ותצוגה מקדימה של כל אפליקציה. בנוסף, גרסה 8 עדיין כוללת גם תצוגה דומה של ממשק הדסקטופ הישן.

"מנקודת המבט של המשתמש הסופי, חלונות 8 היא כישלון", כותב וודי ליאונרד בביקורת שפורסמה באתר אינפו וורלד. "מדובר במשמש מוזר שמושך את המשתמש לשני כיוונים בו זמנית. צרכנים שיתלהבו מממשק האריחים והמגע ישנאו את הממשק הישן שנמצא מתחת. מאותה סיבה, משתמשים שמסתמכים על הממשק המסורתי של חלונות, ישנאו את הצורך לנווט לממשק החדש לשימוש באפליקציות והגדרות שנמצאות במקור ב-7".

גם הכתב של בלוג הטכנולוגיה גיזמודו, קייל ווגנר, לא ממש התלהב מחלונות 8. "השימוש בחלונות 8 הוא נעים, במיוחד אם אין לך צורך לעשות משהו במהירות. נראה שמדובר בטיוטה של רעיון מעניין מאוד".

עם ביקורות כאלו, קבריניטי מיקרוסופט צריכים לחשוש מאוד, במיוחד שגם אם לא חושבים דברים שליליים על חלונות 8, יש צורך בלימוד מעמיק כדי להבין כיצד לתפעל את התוכנה.

מנכ"ל לנובו תוקף

מיקרוסופט צפויה גם להשיק באוקטובר מוצר נוסף את הטאבלט, מבוסס חלונות 8, ששמו Surface. מדובר בפעם הראשונה שבה מיקרוסופט תשווק טאבלט מתוצרתה והמהלך הזה מרגיז מאוד את יצרניות הטאבלטים השותפות שלה, שמשווקות מוצרים עם חלונות.

מנכ"ל לנובו, יאנג יואנגקינג התייחס ל-Surface בזלזול בשיחת משקיעים "מדובר בעוד מתחרה אחד בשוק". לדבריו, הוא היה מקווה שמיקרוסופט תישאר מחוץ לתחום החומרה, אבל הוא עדיין לא רואה בטאבלט שלה כאיום. "אנחנו עדיין בטוחים שאנחנו מספקים חומרה טובה יותר משאר המתחרים שלנו, כאשר מיקרוסופט היא אחד מהם. אנחנו לא מאמינים שהם יכולים לספק את החומרה הטובה בעולם. לנובו כן יכולים לעשות את זה".

200 דולר למכשיר

ההערכות בשוק הן שגרסת ה-Surface שמיועדת לצרכנים הפרטיים תימכר תמורת כ-200 דולר. בוב אודונול, אנליסט בחברת המחקר IDC, צופה שהחברה תייצר כ-3 מיליון טאבלטים משני הדגמים שלה - הפרטי והעסקי.

"אם הם יבנו כמה מיליוני יחידות, אין סיכוי שהם יצליחו למכור אותן רק דרך המיקרוסופט סטור", אומר אודונול לאתר הטכנולוגיה Cnet. מיקרוסופט מחזיקה בארה"ב רשת מחשבים על שמה והיא גם מתכננת למכור את הטאבלט דרך אתר האינטרנט שלה, כרגע החברה לא הודיעה על מכירה באזורים נוספים בעולם. "אני חושב שהם ימכרו את הטאבלטים גם דרך חנויות מסורתיות. אתה לא יכול לבנות כל כך הרבה יחידות מבלי שיהיו לך אסטרטגיות הפצה רחבות יותר. הם פשוט עדיין לא חשפו את התוכניות שלהם", הוסיף האנליסט. מה שמייחד את Surface ביחס לטאבלטים אחרים הוא עובדה שהמכשיר לא נועד רק לצפייה בסרטים או גלישה באינטרנט, אלא גם ליצירה של תוכן.