הפרקליטות "רדפה" - ואפל בכלא

בחוץ עדיין מסתובבים "מקורבים" לדודי אפל, שנהנו מכישורי ההשחתה שלו

אם כבר עולים על הפרקליטות, אז צריך לדעת גם לשבח אותה. היום (ב') נכנס לכלא הקבלן ואיש העסקים דוד אפל. ואם תאמרו, כן, אבל הוא לא אולמרט או אישיות חשובה אחרת, הרי שתטעו.

אפל היה, ובמידה מסוימת הוא גם היום, אדם "חשוב" ומשפיע בקרב ציבורים מסוימים. את מעמדו לא הרוויח במעשים טובים, הוא קנה אותו. הבן אדם עשה ים של כסף, שאותו ניצל במשך שנים כדי לרכוש כוח ועמדה. הוא טיפס בהצלחה אל עמדת גדול המאכערים במרכז הליכוד המושחת. כניסתו לכלא היא בהחלט אירוע.

מגדולי המושחתים - והמשחיתים

האדם שנכנס היום לכלא אינו דג רקק, אלא אחד מגדולי המושחתים שהיו במדינה, ומה שיותר גרוע - מגדולי המשחיתים. אפל היה אחד הגורמים המרכזיים, אולי העיקרי, בהשחתת הליכוד; הוא השחית את בני משפחת שרון באמצעות תשלומי עתק על כמעט לא כלום; תקצר היריעה מלפרט את שמות כל האנשים, בהם חברי כנסת, ששמם נקשר בתשלומי שוחד של אפל; במספר פסקי דין, כולל האחרון, מדובר עליו במושגים של "שחיתות קשה".

הוא השחית וביזה גם את הדת. ככל שרבו התביעות נגדו, כך גדלה הכיפה שעל ראשו. כמו עבריינים רבים הוא קיווה וציפה שתדמית היהודי המאמין תעזור לו אצל השופטים. לכן הכיפה צריכה להיות כמה שיותר גדולה, כדי שלא תיעלם מעיני המתבונן.

לא קל היה להכניס את האיש הזה לכלא. טיפוסים כמותו מוקפים תמיד במיטב עורכי הדין, שהשתמשו בכל טריק כדי לאפשר לאפל להיות מחוץ לכלא כמה שאפשר. המשפט הנוכחי, משפט שוחד שהיו מעורבים בו ראשי עיריות ואנשי מנהל בכירים, נמשך שנים. לא באשמת הפרקליטות, אלא בגלל השיטה המאפשרת לעורכי דין ממולחים לשחק איתה במשך תקופות ארוכות.

גם אפל טוען שנרדף

למרות הקשיים, הפרקליטות לא הרפתה, ועל כך צריך לשבחה. הפרקליטות, בראשות עדנה ארבל, גם סירבה בשעתו לקבל את המלצת המשטרה לסגור את התיק שעליו הוא עכשיו נכנס לכלא.

יש כאן תשובה מסוימת לכל אלה המאשימים את הפרקליטות ב"רדיפות" - גם אפל טען זאת. אבל בואו נחשוב רגע: מה זו רדיפה? האם אין זה תפקידם של אוכפי החוק לרדוף אנשים החשודים בפשעים או שחיתויות? רדיפה פסולה היא כאשר מלכתחילה לא היה בסיס לחשד ואישום, ותופעות כאלה צריך כמובן לגנות. אבל כמה מקרים כאלה קרו?

כניסתו של אפל לכלא ראויה לחגיגה צנועה. מדוע צנועה? מכיוון שבחוץ מסתובבים עדיין המון אנשים שראו לכבוד לעצמם להיות "מקורבים" לאיש הזה, וליהנות מכישורי ההשחתה שלו, אם בצורת ממון, ואם בתחום הפוליטי. לטעמי, הם מושחתים לא פחות ממנו. חלקם עדיין מנהלים את חיינו.