קצינה בקבע טוענת: "אלוף בצה"ל הטריד אותי מינית"

לפני כשנתיים וחצי המליץ האלוף להעביר את הקצינה מתפקידה, וכעת, לאחר שפוטרה מצה"ל, הגישה נגדו את התלונה ■ מקורביו: "לתלונה אין שחר"

קצינה בקבע ששירתה תחת פיקודו של אלוף בצה"ל טוענת כי הטריד אותה מינית. המתלוננת שירתה תחת האלוף כרל"שית במשך כ-4.5 חודשים. מצ"ח פתחה בחקירה.

המתלוננת סיפרה כי לפני כשנתיים היא נכנסה למשרדו של האלוף, וכשהתקרבה אליו הוא ליטף אותה בישבן, ואז שאל אותה איפה לחתום על מסמך. זמן לא רב לאחר מכן האלוף החליט לסיים את תפקידה, לטענתו על רקע מקצועי, כיוון "שלא עמדה בסטנדרטים הנדרשים". הקצינה פוטרה לאחרונה מצה"ל, ורק אחר-כך הגישה את התלונה כנגד האלוף.

לטענת החיילת, היא לא הגישה תלונה במשך שנתיים כי חשה קטנה מול המערכת וחשבה שאין לה סיכוי להצליח. לאחרונה פגשה המתלוננת חיילת שהפנתה אותה לעו"ד יורם מזוז. לאחר ששמע מה עברה לכאורה, הוא פנה במכתב לפרקליט הצבאי הראשי, ובעקבותיו הוגשה התלונה.

האלוף טוען בתגובה כי "התנהלותה של הקצינה, שבמשך שנתיים וחצי לא העלתה כל טענה ולו ברמז, מעידה כאלף עדים על התנהלותה הפסולה".

מקורביו של האלוף הוסיפו כי "עורך דין מטעמה פנה לאלוף בשיחה טלפונית מאיימת. הקצינה פנתה לאמצעי התקשורת שסירבו לפרסם את הדברים, ורק כעת, כשהוגשה התלונה, הדבר מתפרסם".

"לתלונה אין שחר"

עו"ד אייל רוזובסקי, המייצג את האלוף, אמר כי "האלוף ישתף פעולה עם כל בדיקה שתידרש לבירור העובדות, והוא משוכנע כי מערכת המשפט והחקירה הצבאית ימצו את בדיקת העניין עד תום ויגיעו למסקנה כי מדובר בתלונת-שווא".

עוד ציין רוזובסקי כי "לזכותו של האלוף עומדות 30 שנות שירות מסורות. שמו הולך לפניו כאדם הגון וישר, מפקד מקצועי, איכותי ורציני, שמעולם לא חטא, ואף לא יוחס לו ולו רמז לפרשות מסוג זה. האלוף הוא אדם נשוי ואב לילדים, איש משפחה מסור שמעולם לא סר מדרכו זו".

גורמים הבקיאים בפרשה סיפרו כי הקצינה מנסה לנקום על כך שהוחלט לסיים את תפקידה, וכי לתלונה אין שחר.