"הטלגרף": ה"בזוקה" של הבנק האירופי קרובה מתמיד

אמברוס אוונס-פריצ'רד מ"הטלגרף", סבור כי ה"הדלפה" שהגיעה לידי ה"דר שפיגל" בדבר רכישות אג"ח ממשלתיות על ידי הבנק המרכזי - נכונה

האם הבנק המרכזי האירופי צפוי להשיק בקרוב תוכנית רכישות אג"ח ממשלתיות ביבשת? לפי אמברוס אוונס-פריצ'רד מ"הטלגרף", ה"הדלפה" האחרונה שהגיעה לידי ה"דר שפיגל" בנושא נכונה - והוא סבור כי ה-ECB אכן מכין "בזוקה" כלשהי כדי לטפל בעלויות החוב של איטליה וספרד.

איטליה וספרד צריכות לפדות איגרות חוב בהיקף של 500 ו-200 מיליארד אירו בהתאמה, עד שנת 2015. על רקע זאת, דיווח ה"דר שפיגל" כי הבנק המרכזי האירופי שוקל להציב רף עליון למרווחי האג"ח הממשלתיות באירופה - קרי, במידה והמשקיעים ימשיכו למכור איגרות איטלקיות וספרדיות והתשואות ימשיכו לעלות - הבנק האירופי ייאלץ להתערב, ולבצע רכישות אג"ח ממשלתיות בעצמו.

"מטבע יכול להיות יציב רק אם קיומו העתידי לא מוטל בספק", ציטט אוונס-פריצ'רד את ג'ורג' אסמוסן, נציגה של ממשלת גרמניה בבנק המרכזי האירופי (ECB).

בכך, סבור אוונס-פריצ'רד, מגבה אסמוסן למעשה את עמדתו של יו"ר ה-ECB מריו דרגי ותומך במהלך מוניטארי להקלת עלויות החוב של איטליה וספרד, תוך שהוא "פוסל למעשה את אזהרות הבונדסבנק הגרמני כי רכישות אג"ח בהיקף נרחב, הינן נגד אמנת האיחוד האירופי".

עוד ציין אוונס-פריצ'רד כי אסמוסן אמר באחרונה כי עליית תשואות האג"ח הממשלתיות באירופה משקפת "עלייה ברמת הפחד לגבי קיומו של פרויקט גוש האירו, ומגדילה את הסיכונים למטבע".

"בחירת המילים חשובה כאן: היא מראה שהבנק האירופי מעוניין למעשה למנוע פירוק של גוש האירו", סיכם אוונס-פריצ'רד.