גוגל תפטר את עובדי מוטורולה מוביליטי לפני החגים

בתחילת השבוע חשף "גלובס" את החלטה של גוגל לפטר את כל 30 עובדי מוטורולה מוביליטי בארץ ולהעביר את הפעילות של הסניף המקומי למדינה אחרת ■ הפיטורים ייצאו לפועל באופן מיידי

ענקית החיפוש גוגל מוציאה לפועל באופן מיידי את פיטורי העובדים בסניף הישראלי של מוטורולה מוביליטי. החברה החליטה שסגירת הסניף תתבצע לאלתר, כך שכל העובדים יישלחו הביתה כבר בתחילת ספטמבר ויישארו ללא עבודה בתקופת החגים הקרובה.

בתחילת השבוע חשף "גלובס" את החלטה של גוגל לפטר את כל 30 עובדי מוטורולה מוביליטי בארץ ולהעביר את הפעילות של הסניף המקומי למדינה אחרת. היבואנים המקומיים של אביזרי הבלוטות', הסמארטפונים והטאבלטים (רונלייט וח.י) צפויים להמשיך להפיץ את מוצרי החברה האמריקנית בארץ, באותה מתכונת שבה פעלו עד היום.

לפני כשבוע הודיעה גוגל כי היא מתכננת לפטר 4,000 עובדים מחטיבת מוטורולה מוביליטי בעולם, שמהווים כ-20% מסך מצבת העובדים בחטיבה, שאותה רכשה גוגל מוקדם יותר השנה ב-12.5 מיליארד דולר, במטרה להשתמש במאגר הפטנטים של חברת הסלולר האמריקנית. שני שלישים מהפיטורים מבוצעים מחוץ לארה"ב וגוגל תסגור שליש מהמתקנים בחטיבה.

מוטורולה מוביליטי בישראל עברה לא מעט טלטלות בשנים האחרונות. החברה התמודדה עם גל פיטורים, מעבר בין משרדים שונים ופרישת המנכ"ל הקודם, הרצל ארביב, שניהל את החברה במשך שנים רבות. במוביליטי עוסקים בעיקר בצד השיווקי של המכירות ובחלק מהצדדים הטכניים, למשל הגיור לעברית של המכשירים.

ההחלטה של גוגל נועדה להפוך את מוטורולה מוביליטי העולמית ליעילה יותר. גוגל תצמצם את מספר הסמארטפונים שמוטורולה משיקה בשנה, לדגמים בודדים, כך שההשקעה בכל מוצר תהיה גדולה יותר. גוגל מחזיקה ברשותה את סדרת הסמארטפונים והטאבלטים נקסוס, אותם ייצרה עד היום באמצעות ‏HTC‏, סמסונג ואסוס. ההערכה היא שאחד מהדגמים הבאים של הנקסוס ייוצר על-ידי מוטורולה.‏

מגוגל לא נמסרה תגובה. ממוטורולה מוביליטי טרם נמסרה תגובה.