"חברה במזרח התיכון מתעניינת בהשקעה בפניציה"

נאמן פניציה, רו"ח חן ברדיצ'ב: "לא אוכל להפעיל את החברה בתפוקה מלאה אחרי ספטמבר" ■ בית המשפט האריך את הקפאת ההליכים לחברה עד 18 לאוקטובר

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, עאטף עיילבוני, האריך היום (ג') עד ל-18 לאוקטובר את תוקף הצו להקפאת הליכים שניתן לראשונה לפני כשבועיים לחברה לייצור זכוכית, פניציה אמריקה-ישראל.

פניציה, הפועלת באזור התעשייה ציפורית שליד נצרת עלית, נקלעה למצוקה תזרימית קשה ולחובות של כ-320 מיליון שקל לנושים. רו"ח חן ברדיצ'ב מונה לנאמן שינהל את החברה בתקופה שתהיה תחת הגנה של בית המשפט מפני נושים.

בדיון שהתקיים היום אמר רו"ח ברדיצ'ב כי התוכנית שגיבש למען המשך הפעלת החברה היא קצרת-טווח ואמורה לספק פתרון עד סוף חודש ספטמבר: "לא אוכל להפעיל את החברה בתפוקה מלאה בכסף שיש לי מעבר לסוף חודש ספטמבר. זה לא אומר שאי-אפשר להמשיך לחפש משקיע".

בהמשך הדיון בבית המשפט אמר הנאמן כי הוא הוא מקיים מגעים עם משקיעים פוטנציאליים, ו"מחר בבוקר אני נוסע למדינה במזרח התיכון לפגישה עם חברה שגילתה עניין. מהתוכנית העסקית שהכנו למשקיע, השתכנעתי שיש בסיס עסקי נכון לחברה".

לדברי ברדיצ'ב, התחזיות שלו בנוגע למציאת משקיע הן טובות, והוא סבור כי עד סוף חודש ספטמבר יימצא כזה.

הבעלים של פניציה אמריקה-ישראל הוא התאגיד התעשייתי האמריקני גארדיין, שאף הודיע כי יזרים הון שיבטיח את המשך פעילות החברה בתקופת הקפאת ההליכים. נציגי התאגיד לא התייצבו לדיון היום בבית המשפט, והשופט עיילבוני הדגיש כי הוא מצפה שבדיונים הבאים תהיה נוכחות מצדם.

כבר בבקשה המקורית להקפאת הליכים, ביקשה פניציה צו למשך 3 חודשים אך קיבלה צו למשך חודש בלבד. בהחלטה שנתן השופט עיילבוני נאמר כי "בנסיבות שפורטו לפני אין למעשה ברירה אלא לאפשר את המשך הפעילות של המפעל, אף אם מדובר בהפעלה גירעונית, שנגרמת בעיקר בשל העלייה המשמעותית במחיר מוצרי הגלם וירידה במחיר הזכוכית בעולם".

מחר (ד') ייפגש יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עם חברי ועד העובדים בפניציה בראשות, חיים קטרי, וזאת על רקע החשש שבמסגרת תוכנית ההבראה שמוביל הנאמן, רו"ח ברדיצ'ב, יפוטרו עד כ-150 מעובדי החברה. בפניציה מועסקים כ-400 איש.

שר התמ"ת, שלום שמחון, ביקר אתמול (ב') במפעל פניציה והודיע כי צוות מטעמו יגבש בתוך ימים אחדים מתווה להצלת החברה. משרד האוצר מסתייג מהתחייבות להצגת מתווה כזה, שעל-פי חלק מההערכות עשוי לכלול סיוע כספי נרחב לחברה.