מליסרון: "יש גידול בפדיון הקניונים לא רק ב'מדינת תל-אביב'"

החברה בניהולו של אבי לוי רשמה עליית ערך של 217 מיליון שקל בשווי הקניונים שבבעלותה במחצית הראשונה

מליסרון, קבוצת הנדל"ן המניב של ליאורה עופר, הציגה היום לראשונה דוחות כספיים בהם מאוחדות במלואן תוצאות החברה הבת בריטיש ישראל. כך, את הרבעון השני סיימה הקבוצה עם עלייה של 13.5% בהכנסות ל-333 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם שיפור של 9.4% ברווח הנקי ל-150 מיליון שקל.

תוצאות החברה הושפעו בעיקר מרישום של עלייה בשווי הוגן של נכסים, בהיקף של 156 מיליון שקל (לעומת 206 מיליון שקל ברבעון המקביל). במחצית הראשונה של השנה גדל הרווח הנקי ב-66% והסתכם ב-264 מיליון שקל, כשהוא כולל עליית ערך נכסים של 217 מיליון שקל, המתחלקת בין מספר קניונים שבבעלות הקבוצה.

עם השלמת רכישת הבעלות על בריטיש ישראל בסוף מארס השנה, מונה הפורטפוליו של הקבוצה 27 מרכזים מסחריים וארבעה מתחמי משרדים. בין הנכסים הבולטים - קניון רמת אביב והקריון בקריות, ששווי כל אחד מהם הוא 1.9 מיליארד שקל.

הגידול בהכנסות המאוחדות נובע מרכישת 50% מקניון לב חדרה בשנת 2011, הרחבת הקניון הגדול בפתח תקווה, הרחבת קניון רחובות, הפעלת מרכז מסחרי בכיכר ציון, השלמת מבנה נוסף בפארק התעשיות ביוקנעם, וכן משיפור בביצועים התפעוליים של מרכזים מסחריים אחרים.

נכסי החברה מושכרים בתפוסה של 97%, והפדיון של מרבית השוכרים עלה, כך שהחברה הגדילה את דמי השכירות בשיעורים שונים בחלק מנכסיה. ה-NOI (תזרים תפעולי נקי) ברבעון השני הסתכם בכ-256 מיליון שקל, שיפור של 8.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה הושפעה מעלייה ריאלית בדמי השכירות, ייעול פעילות חברות הניהול וההחזקה, עליית המדד, רכישות נכסי נדל"ן, וכן מהשבחה ומשיפור בביצועים התפעוליים של הנכסים.

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, סיכם היום באומרו כי "מדובר ברבעון נוסף של שיפור וצמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים הרלוונטיים. הצמיחה בהכנסות הקבוצה משתקפת גם בעלייה ברווח התפעולי, הגולמי והנקי, וגם בתזרים המזומנים הגבוה".

האם ניכרים אצלכם סימני מיתון?

לוי: "יש עננה מסוימת, אך זה לא בא לידי ביטוי במספרים; יש גידול בפדיון של הקניונים, וזה לא רק ב'מדינת ת"א'. אנו פועלים להגדלת מספר המבקרים בקניונים שלנו, ולהעניק להם חוויית קנייה איכותית".

האם לא הגענו לרוויה בתחום הקניונים?

"זה נכון שיש רוויה מסוימת, אבל לא נצא בגלל זה להרפתקאות בחו"ל".

"המניה זולה מאוד"

ליאורה עופר, הבעלים ויו"ר דירקטוריון החברה, מסרה כי "הדוחות הכספיים לסיכום המחצית הראשונה של 2012 מבטאים את תוצאות המיזוג המוצלח בין מליסרון לבריטיש ישראל. מהלך זה סייע לחברה לבצע קפיצת מדרגה עסקית, ולהציג מחזורי פעילות שמגיעים כיום לכ-1.3 מיליארד שקל בשנה".

באחרונה, מתקשה החברה לאשר את דמי הניהול של ליאורה, בגובה של 2.25 מיליון שקל. בהקשר זה אמר לוי, כי "ליאורה תורמת הרבה מאוד לחברה, היא יורדת לפרטים, ולראיה השיפור בקניון רמת אביב הוא בזכות ליאורה והמעורבות שלה. דמי הניהול שלה הם שכר ראוי וסביר".

נעם פינקו, אנליסט בבית ההשקעות פסגות, אמר היום כי "זהו עוד דוח טוב למליסרון. החברה משביחה את נכסיה, ובמקביל מבצעת החלפות של הלוואות בנקאיות יקרות באג"ח בריבית מופחתת. המניה זולה מאוד היום".

התוצאות של מליסרון
 התוצאות של מליסרון