עיני התערב - ודירקטוריון ערוץ 10 הקפיא פיטורי 150 עובדים

הוועד: "הקפאת ההחלטה בוצעה בעקבות דרישה דחופה שהעביר יו"ר ההסתדרות לסגן יו"ר הדירקטוריון, אבי בלשניקוב, במטרה למצות עד תום את המגעים שהוא מנהל להצלת ערוץ 10" ■ "נגיע בהמונינו להפגנה מחר מול קריית הממשלה"

ועד עובדי ערוץ 10 הודיע היום (ד') כי "בהמשך להודעה מאמש, אנחנו שמחים לעדכן כי דירקטוריון הערוץ החליט לפני זמן קצר להקפיא את פיטורי 150 העובדים שעליהם הודיע הלילה".

לדברי הוועד, "הקפאת ההחלטה המקורית בוצעה בעקבות דרישה דחופה שהעביר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לסגן יו"ר הדירקטוריון, אבי בלשניקוב, במטרה למצות עד תום את המגעים שהוא מנהל להצלת ערוץ 10".

מהוועד נמסר כי "אנו מברכים על השינוי בהחלטת הדירקטוריון ומצפים להסרתו המוחלטת של איום הפיטורים. בימים כאלה חשוב במיוחד שכולנו נתגייס למאבק ונגיע בהמונינו להפגנה מחר ב-10:00 מול קריית הממשלה בתל-אביב".

מדירקטוריון ערוץ 10 נמסר: "יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, פנה אלינו בבקשה להשהות את ביצוע הפיטורים, בכדי שיוכל למצות את המשא-ומתן בו החל עם ראש הממשלה ושרי האוצר והתקשורת על השגת פתרון תשלומים שיאפשר קבלת רישיון. החלטנו להיענות לבקשתו ולעכב בשלב זה את ביצוע הפיטורים".

ישיבה סוערת

נזכיר כי דירקטוריון ערוץ 10 קיבל אמש (ג') החלטה לפטר באופן מיידי 150 עובדים, בתום ישיבה סוערת במיוחד שכללה צעקות בין הנוכחים. זאת בנוסף לתוכנית קיצוצים מיידית והתאמות תקציביות, שיכללו גם "ייעול" גם בנושאים אחרים.

ל"גלובס" נודע כי ביום ראשון בלילה שלח סגן יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב, מייל למנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן, ובו ביקש ממנו להכין רשימה שמית של 150 עובדים שצפויים להיות מפוטרים.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הנחה אתמול את עובדי ערוץ 10 שלא להתייצב לשימועים לפני פיטורים והצהיר כי לא יאפשר את סגירת הערוץ. כעת, כאמור, רושמים עיני והעובדים ניצחון זמני, עם החלטת הדירקטוריון להקפיא בשלב זה את פיטורי העובדים.