walkme: כלי הדרכה ידידותי שמקל על הגלישה באינטרנט

walkme מאפשרת להטמיע "בועות" הדרכה לביצוע פעולות שונות באתר ■ "הרעיון הוא להעניק שירות טוב יותר, להפחית מעלויות התמיכה הטכנית באתר ועל הדרך להגביר את האינטראקציה והמעורבות של הגולשים"

איך מחליפים סיסמה בג'ימייל ואיפה מקליקים באתר הבנק כדי לקבל תדפיס תנועות אחרונות? נראה שהחיים בתוך אתרי האינטרנט לא תמיד פשוטים. גולשים רבים נתקלים בבעיה בבואם לבצע פעולות בסיסיות, לאור המורכבות ועומס האפשרויות שבפניהם.

כדי לפתור את הפלונטר הקימו בשנה שעברה ארבעה יזמים את חברת walkme, שמטרתה להטמיע כלי הדרכה ידידותי בתוך אתרים חיצוניים. דן עדיקא (מנכ"ל), רפי סווירי (נשיא), אייל כהן (סמנכ"ל תפעול) ויובל שלום (שעזב בינתיים את החברה), פיתחו פלטפורמה שמאפשרת לכל בעל אתר לבנות הדרכות, שמלוות את הגולש בביצוע פעולות שונות.

"הרעיון הוא להעניק שירות טוב יותר, להפחית מעלויות התמיכה הטכנית באתר ועל הדרך להגביר את האינטראקציה והמעורבות של הגולשים", מסביר עדיקא ל"גלובס". כדי להשתמש במוצר של walkme, יש להוריד תוסף לדפדפן פיירפוקס (בקרוב גם לכרום) ולהטמיע קוד קצר באתר הבית. מדובר בממשק פשוט שמאפשר להוסיף הדרכות לפעולות שונות באתר. כך, באתר של בנק ניתן להוסיף הדרכות לפעולות כמו הזמנת פנקס צ'קים, הפקת תדפיסי כרטיס אשראי קודמים ועוד.

"האתרים צריכים לבדוק מהן השאלות השכיחות ביותר שמגיעות לשירות הלקוחות שלהם ולייצר עבורם מדריכים. היתרון הגדול הוא שממשק ההוספה פשוט, כך שלא צריך אנשים טכניים לאורך הדרך כדי לייצר את המדריכים", אומר עדיקא. לדבריו, המוצר נגיש מכל הדפדפנים השונים כולל מדפדפנים סלולריים. "זה דומה למכשיר GPS, שאומר לך לאן להגיע ומנווט אותך ממקום למקום", הוא אומר. הגולש רואה את ההדרכה באמצעות בועיות קטנות שצצות על-גבי האתר במקומות הרלוונטיים, עד לסיום התהליך. מי שהבין במהלך הדרך את הפרוצדורה, יכול ללחוץ על איקס בשולי הבועה ולהפסיק את ההדרכה.

המוצר מתאים לאתרי מסחר, בנקאות ואפילו לשימוש פנימי של ארגונים שרוצים להדריך את העובדים שלהם באתרים פנימיים, במקום לשלוח אותם לקורסי הדרכה.

לא מדלגים בין חלונות

מנגנון ייצור תהליכי ההדרכות פשוט יחסית ומאפשר יכולות התאמה כמו מיקום הבועות, באילו דפים הן יופיעו, צבעים ועוד. בנוסף, ניתן להגדיר אילו פעולות צריך לבצע הגולש בכל שלב כמו הכנסת טקסט, הקלקה, מעבר עם העכבר מעל אזור מסוים ועוד.

היתרון העיקרי של walkme הוא ביכולת להראות את ההדרכה על-גבי המסך עצמו, ללא צורך לפתוח חלון נפרד. בנוסף, מציעה החברה כלי אנליטיקס שמציג כמה מדריכים יש באתר מסוים, כמה אנשים התחילו את המדריכים, כמה ראו אותם וכמה סיימו אותם.

בחברה הושקעו כמה מיליוני דולרים מקרן Magrove Capital וגם ב-wix וב-SohoOS הישראליות, לצד משקיעים פרטיים.

walkme

שנת הקמה: 2011

מייסדים: דן עדיקא, רפי סווירי, אייל כהן ויובל שלום

היקף גיוס: מיליוני דולרים בודדים

משקיעים: Mangrove capital ומשקיעים פרטיים

מה המודל הכלכלי?

מודל חינמי שמאפשר עד שלוש הדרכות ועד 300 צפיות בחודש, ומעבר לזה ישנם מוצרים בתשלום, כשהפופולרי מאפשר 20 הדרכות ועד 10,000 צפיות בחודש.

מה משמעות שם החברה?

Walk me - מוליכים אותך בתוך האתר.