עיני במאבק להצלת מפעל פניציה: "ניאבק בכל האמצעים"

יו"ר ההסתדרות: "שוב מדובר באוזלת-ידה של הממשלה. במקרה של פיניציה הממשלה צריכה פשוט לזרז הליך של התקנת צינור גז"

אחרי שנדמה היה כי עובדי המפעל לייצור זכוכית "פניציה" מהגליל התחתון מסתפקים במאבק משפטי במסגרת הליך הקפאת ההליכים, הודיעה היום (ד') ההסתדרות על יציאה ל"מאבק חסר פשרות מול הממשלה", שיכלול בשלב הראשון הפגנה שתתקיים מחר באחד מצירי התנועה הסמוכים למפעל. היציאה למאבק סוכמה בתום פגישה שהתקיימה בשעות הבוקר בין נציגי ועד העובדים ליו"ר ההסתדרות עופר עיני.

400 העובדים המועסקים באזור התעשייה ציפורית שליד נצרת, בתיאום עם הנהלת המפעל, מבקשים לחייב את המדינה לחבר את המפעל לאספקת גז טבעי, כדי להביא להפחתה משמעותית בהוצאות האנרגיה המבוססות כיום על דלקים. החברה נקלעה לחובות של למעלה מ-300 מיליון שקל, ובתחילת החודש אישר לה בית המשפט המחוזי בנצרת הקפאת הליכים.

אתמול קיבל ביהמ"ש את בקשת נאמני החברה לצרף את המדינה כמשיבה רשמית בהליך, זאת לאור אחריותה לאי-חיבור המפעל לגז. עוד מנסים הנאמנים לשכנע את משרדי התמ"ת והאוצר להעניק לחברה מענקים בגובה כמה עשרות אלפי שקלים, כחלק מתוכנית הבראה כוללת. התוכנית צפויה לכלול בין היתר כניסה של משקיע נוסף מלבד בעלת השליטה בחברה, קבוצת "גרדיאן", וזאת בכפוף לחיבורה לאספקת הגז. העובדים טוענים כי הממשלה כבר הבטיחה בעבר כי צינור הגז, שמגיע כיום עד לעפולה, יוארך בעוד כ- 30 ק"מ עד נצרת עילית ואזור תעשייה ציפורית.

במשרד האוצר לא ממהרים להעניק סיוע כספי לפניציה, בעיקר על רקע החשש מיצירת תקדים מחייב - זאת במיוחד לאור העובדה שמפעלים נוספים טוענים למצוקה כספית משום שלא חוברו לאספקה של גז טבעי. שר התמ"ת שלום שמחון, לעומת זאת, תמך ביצירת מסלול מענקים ייחודי למפעלים שכאלה.

עיני אמר היום בתום הפגישה: "שוב מדובר באוזלת ידה של הממשלה. במקרה של פיניציה הממשלה צריכה פשוט לזרז הליך של התקנת צינור גז. אני קורא לשר התמ"ת, שר האוצר ושר התשתיות להיכנס לעובדי הקורה ולתת התחייבות בעניין הזה. אנחנו מבחינתנו נאבק בכל האמצעים כדי למנוע את סגירותו של המפעל".