החשוד בלינץ' בירושלים לשוטרים: תתביישו שאתם עוצרים אותי

ביהמ"ש האריך את מעצרם של שני החשודים המרכזיים בביצוע הלינץ' בירושלים

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ד') את מעצריהם של שניים מהחשודים בביצוע הלינץ' בג'מאל ג'ולאני בכיכר ציון בירושלים בשבוע שעבר. מעצרו של הצעיר בן ה-19, ראשון עצורי הפרשה, הוארך ב-5 ימים נוספים. מעצרה של חשודה נוספת, בת 17, הוארך ב-3 ימים. בנוסף על הנערים שמעצריהם הוארכו היום, נמצאים במעצר 6 חשודים נוספים, שחמישה מהם קטינים.

עבר של גזענות

בתום דיון הארכת מעצרו הטיח הצעיר בן ה-19 בתובע המשטרתי: "איך יש לך לב לעשות לי את זה? נתתי לך הכול על השולחן, ואתה עוצר אותי. תתבייש".

בא-כוחו של הצעיר החשוד, עו"ד אביחי חג'בי, יצא אף הוא נגד המשטרה, וטען כי הצעיר כלל לא נכח במקום בעת ביצוע הלינץ', וכי יש אליבי שהמשטרה מתעלמת מקיומו. לדבריו, הצעיר שהה במקום קודם למעשה, אך עזב אותו לפני שהחל.

אתמול (ג'), 5 ימים אחרי האירוע המזעזע, הצטרף נשיא המדינה, שמעון פרס, לדברי הגינוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. פרס אמר כי הוא "מלא בושה וכלימה" שדבר כזה יכול להתרחש בישראל. פרס ציין כי יש לעשות הכול כדי שמבצעי הלינץ' יבואו על עונשם.

אתמול גם התברר כי אחד מהחשודים המרכזיים בתקיפה, א', היה מעורב בעבר במקרי גזענות ובמקרי תקיפה של ערבים.

הלינץ' בירושלים התרחש בלילה שבין יום חמישי ליום שישי שעבר. בתחילה דיווחה המשטרה כי מדובר היה בקטטה שמעורבים בה צעירים ערבים ויהודים. בהמשך, בין השאר באמצעות עדויות בפייסבוק, התברר כי מדובר היה בתקיפה חד-צדדית, שבמהלכה תקפו נערים יהודים רבים צעיר ערבי בודד.

עוד התברר כי במקום נכחו עשרות צופים שעמדו מהצד והתבוננו במתרחש ולא סייעו לצעיר המותקף. ג'ולאני, קורבן התקיפה, אושפז לאחריה במצב קשה בבית-החולים.