רשות ני"ע: ההסדר של דלק נדל"ן לא משופר, לא להצביע בחטף

הרשות לני"ע על הסדר החוב המתוקן של דלק נדל"ן, אשר פורסם היום לפנות בוקר: "ההסכם אינו סופי, ולדעת הרשות השינויים בהסדר לא מזכים או משופרים על פניהם"

ברשות לני"ע יוצאים היום (ד') בנייר עמדה לאחר פרסום הסדר החוב המתוקן של חברת דלק נדל"ן, בשליטתו של יצחק תשובה - אשר לפיו, מוותר בעל השליטה על סעיף "כיסא המפלט", ולמעשה מתחייב להזרים כ-250 מיליון שקל לחברה ב-5 השנים הקרובות.

אולם ברשות מציינים הבוקר, כי "לא יהא זה נכון לאפשר 'הצבעה במחטף' ומן הראוי להעניק למחזיקים את הזמן הדרוש להם על מנת לעכל ולהפנים את השינויים האחרונים שפרסמה החברה במסגרת מתווה ההסדר הסופי, ולקיים דיון נוסף בהסדר הסופי באסיפה שתתכנס לשם כך".

עוד מציינים במכתב מהרשות לני"ע, שנשלח על ידי עו"ד ליאב וינבאום מפרקליטות מחוז ת"א, כי יש לאשר בד בבד עם ההסדר את נוסח שטרי הנאמנות של בעלי האג"ח. "שטרי הנאמנות, שהינם המסמך המשפטי היחיד המחייב והמגדיר את התחייבויות הצדדים לו, שעל בסיסו מוצעים ניירות הערך במסגרת ההסדר, אינו מוסכם עדיין - וההסדר עצמו עדיין אינו סופי".

לפיכך, ממליצים ברשות לביהמ"ש להורות על דחיית ההצבעה על שטרי הנאמנות, לפחות למשך 5 ימים ממועד פרסום המתווה המתוקן.

כמו כן, מציינים ברשות כי "השינויים בהסדר אינם מזכים או משופרים על פניהם" וכי יש לכנס אסיפות מחזיקים מקדימות חדשות, בהן תידון מחדש הצעת ההסדר. "פעולה זאת תבהיר למחזיקים כי הצעת ההסדר לגביו מתקיימת ההצבעה הינה הצעה חדשה ושונה", לשון מכתב הרשות.

המו"מ של דלק נדל"ן עם מחזיקי האג"ח שלה (חוב בהיקף של 2.1 מיליארד שקל) החל לפני שנה. לאחר אינספור עליות ומורדות דומה שהגיע רגע האמת ויש לבחור בין הסדר חוב הכולל תספורת של לפחות 60% לבין פירוק שישאיר את מחזיקי האג"ח עם אחוזים בודדים מהחוב.

מחזיקי האג"ח טענו עד היום, כי תשובה לא נתן את הסכמתו להסדר החוב בכתב, אך במתווה שפורסם הפעם חתימת בעל השליטה מתנוססת בעמוד 224. המתווה החדש והמתוקן של הסדר החוב נחתם עם נציגות אג"ח ה' (חוב של כ-1.4 מיליארד שקל) לאחר מו"מ ארוך ומתיש. ביהמ"ש נענה היום (ד') לבקשת החברה, לדחות עד מחר את מועד ההצבעה. ביום שני הקרוב, 27 באוגוסט, תתקיים אסיפת נושים משותפת לשלוש סדרות האג"ח של החברה, וב-2 בספטמבר יתקיים דיון בנושא בביהמ"ש.

מאוהד אלוני, ממובילי התארגנות מחזיקי האג"ח בייצוגו של עו"ד יהודה רסלר ועו"ד אסף ברם, נמסר היום בתגובה להסדר: "תשובה ממשיך בניסיונותיו לרכוש את הפטור מתביעות בנזיד עדשים. ללא הוספת בשר - אסור שההסדר יעבור. שיפור ההצעות בדקה ה-90 מלמד על חוסר תום הלב מצד תשובה וכשלון המו"מ מצד הנציגות אשר הסכים לשאת ולתת מעל לראשן של יתר הסדרות".

"ההסכם אינו הסכם, שכן כל כולו תנאי על תנאי וטלאי על טלאי. אנו מקווים שהגופים המוסדיים לא ישלימו עם הסדר חוב הכולל מחיקה של עד 80% משקל חוב שנחסך בעמל והופקד בידיהם", המשיך אלוני.

"צריך להבין כי משמעות ההסכמה להסדר זה מלבד המחיקה המיידית של מילארדים מחסכונות הציבור הינה פגיעה אנושה בכוח העמידות של הגופים המוסדיים כמייצגים של ציבור חוסכים בגל הסדרי החוב שעומד לשטוף אותנו בשנים הקרובות. בכל מקרה נראה כי הגענו לישורת האחרונה ובקרוב נדע האם התשובה בידי המוסדיים או שהמוסדיים בידי תשובה?"