תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

שילוב של אתגרים וערכים, עם מקום שאוהבים לעבוד בו

בחברת נטפורמיקס מאמינים שגיבוש חברתי הוא יותר מכיף ביחד ■ ההנהלה והעובדים חברו להעשיר את חוויית הגיבוש בערכים של טבע, ידיעת הארץ וההיסטוריה של המפעל הציוני

ימי כיף לעובדים נערכים ברוב מקומות העבודה במטרה לגבש את הצוות, לשבור שגרה, להכניס אנרגיות חדשות, להגדיל תפוקה, ליצור מוטיבציה ולתחזק את מחויבות העובדים (Engagement) כלפי מקום העבודה. בין שלל הפעילויות הנפוצות טיולי ג'יפים, רכיבה על סוסים, סדנאות שונות (בישול, יין וכו') וכמובן, ארוחה במסעדה טובה. על אף שהפעילויות הללו נשמעות אטרקטיביות ומהנות, סקר שנערך בבריטניה מצא כי ימי כיף במקום העבודה גורמים בעיקר מבוכה ומרבית העובדים פשוט שונאים אותם.

העובדים מעדיפים ערכים

בחברת Netformx החליטו לעשות את הדברים קצת אחרת. במקום "פעילויות גיבוש" או "ימי כיף" סטנדרטים, החליט לפני כמה שנים יואל בן-צבי, מנהל האתר הישראלי וסמנכ"ל הכספים של החברה, להוציא את עובדי החברה ל"פעילות ערכית" כהגדרתו.

Netformx היא חברה ישראלית שהוקמה בשנת 94' ועוסקת בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים לניהול רשתות תקשורת. משנת 2005 מנוהלת החברה על ידי איתי ברקת, אשר הפך אותה למובילה בתחומה. כיום מונה החברה 140 עובדים, מהם 50 באתר האמריקאי ו-90 בישראל והיא מספקת את שירותיה למעל 600 חברות ועסקים ברחבי העולם, לרבות ענקים כמו AT&T, Cisco, HP.

חברת נטפורמיקס עוסקת בפיתוח ושיווק של מוצרי תוכנה המשמשים לגילוי, תכנון ומכירת רשתות תקשורת ומחשוב, ונחשבת לחברה בעלת פתרונות טכנולוגים מתקדמים. לקוחות החברה - ספקי שירותים, אינטגרטורים וספקי מערכות וציוד - מסתמכים על מוצרי החברה לצורך תכנון ומכירה של פתרונות התקשורת והטכנולוגיה בצורה יעילה ומהימנה לטובת לקוחותיהם.

בעזרת מוצרי החברה וספריית המידע שהיא מתחזקת, יכולים לקוחות החברה לעצב מערכות תקשורת המשלבות ציוד ממספר יצרנים שונים, תוך אימות תקינות האינטגרציה עוד לפני הזמנת הרכיבים בפועל. במשרדי החברה בישראל ממוקמת חטיבת המחקר והפיתוח, ובארה"ב ממוקם מרכז השיווק, המכירה והתמיכה ללקוחות החברה.

העובדים מתרגשים ותרבות הארגון מושפעת לטובה

בן-צבי מספר כי הרעיון להכניס תוכן ערכי לימי הכיף בחברה עלה לפני מספר שנים, "בשנת 2008 ערכנו עם העובדים הרמת כוסית לכבוד חג השבועות, החג נחגג סמוך ליום ירושלים וניצלתי את האירוע כדי לספר קצת על ההיסטוריה של ירושלים". הוא נזכר. "השמעתי את השיר 'ירושלים של זהב' וסיפרתי לעובדים כי את הבית האחרון בשיר הוסיפה המשוררת נעמי שמר בתום מלחמת ששת הימים, לאחר ששמעה ברדיו את הצנחנים שרים את השיר ליד הכותל." הוא הבחין כי העובדים מתעניינים ומתרגשים מהסיפור והחליט להתחיל להכניס תוכן ערכי לפעילויות הגיבוש - טיולים ואירועים הנערכים באופן סדיר בחברה - כדי למנף את רגשות השייכות וההיסטוריה המשותפת. "מבחינתי, פעילות בעלת תוכן ערכי היא פעילות שמעשירה את העובדים בידע על ההיסטוריה והמורשת שלנו," הוא אומר. "כשאנו חוזרים הביתה בסוף יום טיול של החברה נשאר לעובד ערך מוסף, יש לו עוד משהו חשוב לספר לילד שלו בבית".

נשמע חינוכי וחשוב, אך האם העובדים מעוניינים שיחנכו אותם במקום עבודתם?

לטענת בן-צבי צריך לדעת כיצד לעשות זאת ואז התשובה חיובית. "לא מדובר על סדרת חינוך משמימה או יום עיון טרחני. אנחנו בונים תוכנית מלאה בפינוקים וכיף, אך גם בתכנים מעשירים. העובדים מתחברים לערך המוסף הזה בקלות, כי צריך לזכור שמדובר באנשים ברמה מאוד גבוהה, שמעריכים את המאמץ לתת להם יותר".

אז מה כוללת הפעילות הערכית של Netformx?

"כהכנה לקראת כל טיול מקבלים העובדים במייל דפי מידע, הכוללים רקע הסטורי על המקומות בהם יבקרו והאנשים עימם יפגשו", אומר בן-צבי. "הטיול הערכי הראשון שהוצאנו היה אל הרי הגלבוע ופארק המעיינות. הטיול החל בארוחת בוקר במסעדת 'בית חנקין' בחדרה והסבר על פועלם של יהושע ואולגה חנקין בראשית המאה ה-20, אנשי הציונות המעשית אשר עסקו ברכישת אדמות עבור ההתיישבות היהודית בארץ. משם המשכנו למפגש מרגש בכתף שאול עם אל"מ במיל' שמעון כהנר, המכונה 'קצ'ה', ממשחררי ירושלים במלחמת ששת הימים, שסיפר את סיפורו הטרגי של שאול המלך ותבוסתו בגלבוע, במלחמה מול הפלישתים. לאחר פתיחה כזאת כל יום הכיף, שהיה באמת גדוש בהנאות, קיבל משמעות אחרת, מרגשת. זו הייתה הדוגמה לתבנית ימי הכיף שהפכו כבר למסורת בנטפורמיקס".

אני מבין שלירושלים יש משיכה מיוחד מבחינתך. מה חושבים העובדים?

"גם הם מרותקים לנושא ואפשר ללמוד זאת מטיול 'שורשים וחזון', שהנושא המרכזי שלו סבב סביב שחרור ירושלים במלחמת ששת הימים והיה גדוש במראות וסיפורים. המסלול כלל תצפית על העיר העתיקה מהר הזיתים, סיור בין קברי הר הזיתים של לוחמי הקרבות והרובע, המשיך בסיור מודרך בתעלות הקרב בגבעת התחמושת והסתיים בסיור ברובע היהודי ובמנהרות הכותל תוך דגש על הרציפות ההיסטורית של הקשר היהודי לעיר במשך 3,000 שנה. הם חושבים שזה היה הטיול המוצלח ביותר עד כה, אך אני מקווה להעלות את הרף גבוה עוד יותר, בטיול הבא המתוכנן לצאת בקרוב לרמת הגולן וסובב סביב קרב הבלימה ההרואי בתחילת מלחמת יום הכיפורים ומדגיש את חשיבותו של הגולן להגנת המדינה."

בסופו של דבר, האם העובדים מרוצים מכל העניין?

בן-צבי מספר שהמשוב יותר מחיובי, "העובדים הם אלו שנתנו לי גיבוי ותמיכה מלאה בעניין. בהתחלה גם אני קצת חששתי מתגובות העובדים וחשבתי פעמיים לפני ששיניתי את תבנית ימי הכיף המוכרים. הופתעתי לטובה. שמחתי לגלות שהתוכן הערכי מעניין אותם מאוד הם מעריכים את העניין של החברה בהעשרה ערכית הרבה יותר משיפור התפריט בארוחת הצהריים. אין ספק, רובם מעדיפים יום עשיר בתכנים על סתם פעילות חוויתית נטולת עומק רגשי".

גאים לשאת באחריות

לדברי בן צבי, שני הצדדים יוצאים נשכרים מימי הכיף הערכיים. העובדים נהנים מאוד, רוכשים ידע, מגלים עניין ואווירת הביחד בקרב הצוות מגיעה לשיאים חדשים. במקביל, החברה מקבלת עובדים טובים, ערכיים,מרוצים ומחויבים יותר. "הנתונים מאוששים את מה שהרגשתי כבר בטיול הראשון", אומר בן צבי. "בניתוח הסטטיסטי של משאבי אנוש רואים בצורה מובהקת, שהפעילות הערכית מסייעת לנו בשימור הכישרונות והמוחות בחברה. זו מטרה שחשיבותה עליונה בהיותינו חברה טכנולוגית, שמתחרה על משיכת המוחות הטובים ביותר, משקיעה בפיתוח ההון האנושי ורוצה לשמר את ההשקעה הזאת לאורך ימים. הערך המרכזי בתרבות הארגון שנקרא Netformx הוא ערכיות החברה בה אנו עובדים. להצליח עסקית - אנחנו מצליחים ואת זה אפשר ללמוד מההתפתחות היציבה של עסקינו בכול העולם. אך אנו מנסים להוסיף ערך מעבר לכך, למלא בתוכן את המחויבות שלנו כאזרחים מעורבים רגשית בחברה הישראלית. "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" אמר בזמנו יגאל אלון. ב- Netformxאנו, ההנהלה והעובדים, מרימים בגאווה את נטל אחריות שזה לא יקרה".