תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חברת CA Technologies תעזור לכם לחסוך בחשמל

ראיון עם גרנט בילבאו, מנהל תחום Energy & Sustainability בחברת CA Technologies

מהו האתגר שעומד בבסיס הפעילות של החטיבה שלך ב-CA?

ראשית, אפתח בלוגיקה: אם עסקים נסמכים על IT ו- IT נסמך על אנרגיה- הרי שארגונים נסמכים על אנרגיה!

עקב מחירי האנרגיה המאמירים נאלצים מנהלים של מתקני מיחשוב ומרכזי נתונים ברחבי העולם להקדיש תשומת לב רבה יותר לשימוש באנרגיה. צריכת האנרגיה למטר רבוע של מרכז נתונים טיפוסי עשויה להיות גבוהה עד פי 30 מצריכת האנרגיה למטר רבוע של משרדים רגילים. האנרגיה אף הופכת לגורם שמגביל את תפוקת המיחשוב במרכזי הנתונים, כאשר במקומות רבים עוברים לטכנולוגיות תשתית מתקדמות דוגמת וירטואליזציה, צפיפות מיחשוב גבוהה וסביבות אחסון. כדי להפעיל מסדי ציוד בעלי צפיפות גבוהה נדרש כוח רב יותר, והעלייה בחום הנפלט מציוד החומרה במרכז הנתונים מגדילה את צרכי הקירור. ללא קירור הולם ואספקת כוח מתאימה נתונה הזמינות של שירותי המיחשוב בסכנה. האם ניתן להיעזר בטכנולוגיה כדי למטב את ניצולת האנרגיה ולשלוט, אחת ולתמיד, בהוצאות התפעול - תוך הגברת הזמינות?

בעבר, הסוגיות של מחיר האנרגיה וזמינותה לא הטרידו במיוחד את מקבלי ההחלטות בארגונים, משום שהאנרגיה הייתה בשפע ומחיריה לא היו גבוהים. כיום, המציאות שונה לחלוטין, והבעלים של מתקני המיחשוב ומנהליהם מחפשים טכנולוגיות שיסייעו להם להתמודד עם מחירי האנרגיה המאמירים. כך נוצרות הזדמנויות לטכנולוגיות חדשניות, דוגמת ניטור מפושט והטמעה של אמצעי בקרה רחבי היקף, שמוסיפים לניהול האנרגיה ממדים חדשים של תובנות ובקרה, מסייעים להגביר את הזמינות של שירותי המיחשוב ותורמים לצמצום של הוצאות התפעול.

מהם היתרונות של ניהול אנרגיה?

היתרונות של הגישה החדשה לניהול האנרגיה הם עלויות תפעול נמוכות יותר, זמינות גבוהה יותר וקיימות. הפחתת ההוצאות מסייעת לארגונים להשיג רמות גבוהות יותר של תחרותיות ורווחיות, במיוחד בענפי תעשייה שמתאפיינים בצריכת אנרגיה גבוהה, דוגמת מתקני מיחשוב. לשיפור בצריכת האנרגיה נודעת חשיבות רבה, משום שבקרוב יעלה הביקוש לאנרגיה ברחבי העולם על יכולת האספקה. מקור האנרגיה הנפוץ ביותר הוא דלק שמבוסס על פחמן. חברות עסקיות שרוצות להישאר תחרותיות חייבות לצמצם את צריכת האנרגיה, והטכנולוגיה ממלאת תפקיד חשוב בהשגת יעד זה.

מהן ההשפעות של מגמות טכנולוגיות על ניהול אנרגיה?

למרות ההישגים החשובים בתכנון ציוד בעל צריכת כוח נמוכה יותר, הוכפלה צריכת הכוח במרכזי המחשבים. נוכח הגידול העצום בהיקפם של מתקני המיחשוב, בשילוב עם הצמיחה באסיה, נוצר צורך חסר תקדים בניהול ובקרה של צריכת האנרגיה. אפילו בתחום מרכזי הנתונים, ההיקפים העצומים של ציוד החומרה, ההתקנים והשירותים שצורכים כוח עולים על כל התחזיות. אין ספק שחייבים לנקוט באמצעים טכנולוגיים להשתלט על השימוש הגובר, והצעד הראשון הוא לזהות את הרכיבים העיקריים שצורכים אנרגיה .

הגברת הזמינות וצמצום הוצאות התפעול ופליטת הפחמן

לבקרה על השימוש באנרגיה במרכזי נתונים ומתקני מיחשוב נודעת השפעה ישירה על השורה התחתונה ועל הוצאות התפעול. נוכח מחירי האנרגיה המאמירים, צמצום ההוצאות הוא המניע העיקרי למרבית התוכניות לשימור אנרגיה. ניהול יעיל של האנרגיה תורם גם להגברת הזמינות וחוסך השבתות לא מתוכננות שנובעות ממחסור בכוח הנדרש להפעלת המערכות והקירור, במיוחד בתנאים של צפיפות גבוהה ושימוש בווירטואליזציה.

קיימות

שימור המשאבים הטבעיים למען הדורות הבאים הוא יעד חשוב בפרויקטים רבים לניהול אנרגיה. במשך תקופה ארוכה מדי עשתה החברה האנושית שימוש לא זהיר במשאבי הטבע, וכיום, נוכח המחירים המאמירים והאספקה המוגבלת ברחבי העולם, אנו חייבים לפעול בצורה נכונה יותר. הקפדה על הקיימות ושמירה על הסביבה חייבות להימצא בראש סדר העדיפויות, וניהול תפעולי של האנרגיה יכול לספק נתונים חשובים שמסייעים לשפר את ביצועי הקיימות.

תדמית ומוניטין

מהקונים במרכול ועד לבעלי המניות של החברה - כולים בוחנים בזכוכית מגדלת את היחס של חברות ואנשים לערכי הקיימות ושימור האנרגיה. בארגונים חייבים לוודא שלא ייתפסו כרשלנים או בזבזנים, ושבמידת הצורך יוכלו להציג ראיות לפעילויות הקיימות. בעזרת פיתרון מרכזי לניהול תפעולי של האנרגיה, מדדים, נתונים, תרשימים ודוחות אפשר להמחיש היטב לציבור כיצד מתקדמות פעילויות הקיימות של הארגון.

מהם הפתרונות לניהול אנרגיה של CA ?

ל- CA יש שלושה פתרונות:

  • ecoMeter CA, ניהול אנרגיה לריכוזי מחשוב (Data Center) בזמן אמת. ecoMeter CA אוכף את מדיניות הארגון והרגולציה על מרכזי המחשוב של הארגון ומסייע להוכיח שהארגון עמד בתמורה שנצפתה להשקעה (ROI). בסביבה העסקית הנוכחית, מנהלים של מרכזי נתונים ומתקני מיחשוב אינם יכולים ליישם בצורה יעילה שיטות לחיסכון באנרגיה ללא מדידה שוטפת של התוצאות. חיסכון בהוצאות תורם לשורה התחתונה של הארגון, וצעדים מתאימים לחיסכון באנרגיה עשויים לצמצם את הוצאות האנרגיה בשיעור של 20 עד 50 אחוזים - חיסכון משמעותי לכל ארגון, בכל סדר גודל.
  • CA ecoDesktop, לניהול אנרגיה בתחנות הקצה, מסייע לאכיפת מדיניות חיסכון בחשמל לפי פרופילי תחנות/תפקידים/מיקום. רכיב זה מייצר חסכון משוער של 20 יורו לתחנה לשנה! לדוגמא, למעלה מ-36% מתחנות העבודה נשארות פועלות כל הזמן כולל בסופשבוע. החסכון שנמדד עם הסגירה שלהן הוא 30$ לתחנה לשנה! במספרים מצטברים - מיליוני דולרים בשנה.
  • CA ecoGovernance, מערכת ניהול עמידה בתקני אנרגיה המנהלת את תוצאות החסכון באנרגיה בהתאם לרגולציה. מסייע לניהול מידע בתחווום הקיימות (Sustainability) ומאפשר מיפוי ארגוני גמיש.

מה היתרון שבעבודה עם מוצרי CA?

חברת CA לקחה את המתודולוגיה של ניהול ה-IT המובילה שלה ויישמה אותה בניהול האנרגיה תוך שימוש בניסיון הרב שצברה וביכולות התצוגה שלה. במקום לעבוד עם שורה ארוכה של ספקי פתרונות המתמחים , כל אחד בתחום צר אחד מאפשרת CA ללקוח לעבוד עם ספק אחד שמציג סט של פתרונות החל ברמת תחנת העבודה, דרך מרכז המחשוב ועד לאכיפת מדיניות הרגולטור, וכל זאת בסנכרון מלא בין הרכיבים המרכיבים את פתרונות CA.

האם תוכל לאפיין את הלקוחות המאמצים ראשונים את הטכנולוגיה לניהול אנרגיה?

GB: הלקוחות הראשונים הם, כמובן, בעלי מרכזי מחשוב גדולים דוגמת בנקים, חוות שרתים גדולותTECH, ארגונים מבוזרים בעלי סניפים רבים ברחבי העולם - כולם מראים חסכון משמעותי עם הטמעת פתרונות לניהול אנרגיה. אני יכול לציין מספר חברות דוגמת Tesco, קייפ ג'מיני , BBV בנק ועוד.