ראשי הבנקים: "עומס הרגולציה מביא להתייבשות הבורסה"

(עדכון) - ראשי הבנקים נפגשו אחה"צ עם שר האוצר ודנו איתו בנושאים שונים הקשורים למצב המשק ■ באשר למצב שוק הנדל"ן אמרו הבכירים כי יש לפתור את הבעיה בשוק מכיוון ההיצע ולא הביקוש

הסתיימה הפגישה בין שר האוצר יובל שטייניץ לראשי הבנקים. הפגישה, שהתקיימה בת"א, החלה בשעה חמש אחה"צ ונמשכה במשך כשעתיים. בפגישה ביקש בעיקר שטייניץ לשמוע את דעתם של ראשי הבנקים בנושאים השונים.

נושא מרכזי שעלה בפגישה, וששטייניץ התעניין בו הוא הירידה הדרמטית במחזורי המסחר בבורסה בת"א בחודשים האחרונים. ראשי הבנקים ציינו כי ישנם מספר סיבות לכך. הראשונה היא המתיחות הגיאופוליטי באזור שמרחיקה בעיקר משקיעים זרים.

הסיבה השנייה, לדברי ראשי הבנקים, היא עומס הרגולציה הכלל על הענפים השונים במשק, דוגמת הרגולציה בענף התקשורת והפיננסים, מביאה לפגיעה קשה ברווחיות החברות, וגורמת לכך שלציבור אין עניין להשקיע בחברות המקומיות. ראשי הבנקים ציינו כי בעקבות המצב, המשקיעים המוסדיים מסיטים כספים מהשקעה בשוק המקומי לחו"ל.

נושא נוסף שנידון בפגישה הוא מצב שוק הנדל"ן, ומחירי הנדל"ן הגבוהים. ראשי הבנקים ציינו כי את הבעיה בשוק הנדל"ן ראוי לפתור מכיוון ההיצע, ולא באמצעות סנקציות על תחום הביקוש.

בפגישה השתתפו מטעם משרד האוצר גם סגן השר יצחק כהן, החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, והממונה על כלכלה והכנסות המדינה, מיכאל שראל. מטעם הבנקים נכחו בפגישה בין היתר: יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, מנכ"ל בנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק, יו"ר בנק דיסקונט, יוסי בכר, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, אלי יונס, יו"ר בנק איגוד, זאב אבלס, מנכ"ל סיטי בנק, ראלף שעיה ומשה פרל, מנכ״ל איגוד הבנקים.

ממשרד האוצר נמסר כי הפגישה הינה חלק מסדרת פגישות אשר מקיים שר האוצר עם נציגי מגזרים שונים במשק הישראלי, במטרה לנסות ולאמוד את המגמות בכלכלת ישראל ובמצב המגזר העסקי, ולהתרשם מהשקפותיהם של ראשי המשק בנוגע למשק הישראלי, ומצב ההשקעות בו.