הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי: "עוד לא הזמן לתקוף באיראן"

אשכנזי התייחס לבעיית הגרעין האיראני וטען: "יש מי שחושב שמחר בבוקר הם יורידו מזוודה גרעינית מהמדף - זה לא נכון" ■ הרמטכ"ל לשעבר מציע לנהוג בשילוב של אסטרטגיות חשאיות, פוליטיות וכלכליות

שנה חלפה מאז נשמע בפעם האחרונה הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי מתבטא בנושא הגרעין האיראני, ובימים האחרונים הוא עושה זאת שוב. בכינוס אליו הוזמן, אמר אשכנזי כי הפצצה האיראנית עדיין רחוקה - ועל כן אין לפעול (עדיין) במישור הצבאי נגד הרפובליקה האיסלאמית. "האיום הזה שמזדקר לו במזרח וכל מה שמתקדר שם - אנחנו עדיין לא שם", הוא אומר בהקלטה שהגיעה לידי כתב "מקור ראשון" ישי פרידמן

"מי שחושב שמחר בבוקר אנחנו עם פצצת גרעין איראנית - אז אנחנו עדיין לא שם", הבהיר אשכנזי והציע פיתרון: "אנחנו צריכים לנהוג בשילוב של אסטרטגיות: מערכה חשאית, סנקציות מדיניות, פוליטיות וכלכליות ושמירת אופציה צבאית אמינה וריאלית", הוא אומר. "יש לקוות שהשילוב הזה ימנע את איראן מללכת לפצצה".

אשכנזי התייחס גם לאיומים הגוברים בגבולותיה של ישראל. על מצרים אמר כי חרף העובדה שהרטוריקה השתנתה בעקבות עלייתם של "האחים המוסלמים" ובחירתו של מוחמד מורסי נציגם לתפקיד הנשיא - "אנחנו לא על סף מלחמה".

בעניין הסורי אמר אשכנזי כי מבחינת ישראל, המצב האסטרטגי באזור דווקא ישתפר אם אסד ייעלם - גם אם במקומו תבוא חלופה של משטר או ממשלה סונית. "בסופו של דבר זה משפר את מצבנו", הוא אומר.