הולילנד פארק כופרת בכל ההאשמות; "כתב האישום מעורפל"

החברה משיבה לכתב האישום בפרשת הולילנד: "לא הועבר שוחד לעד המדינה, ומעורבותו לא זירזה את אישור הפרויקט" ■ טוענת כי קיבלה אישורים כחוק

‎‎כחודשיים אחרי שהחל משפט פרשת הולילנד, ממשיכים 16 הנאשמים במשפט למסור את תשובותיהם לכתב האישום. היום (א') הגיעה תורה של חברת הולילנד פארק, החברה היזמית שבנתה את פרויקט הולילנד, העומדת לדין בגין עבירות של מתן שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מס והלבנת הון.

בתשובה שהגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כפרה החברה בכל ההאשמות נגדה ושללה את טענות הפרקליטות כי היא הייתה שותפה לתוכנית העבריינית שכללה מתן שוחד מיזמי פרויקט הנדל"ן עתיר-הממדים לאישי ציבור בעיריית ירושלים, בתמורה לקידומו של הפרויקט.

‏הולילנד פארק הוקמה בדצמבר 1999 על-ידי אנשי העסקים אביגדור קלנר ואמנון ספרן, ורכשה מבעלי מתחם הולילנד, "הולילנד תיירות" שבבעלות הלל צ'רני, חלקים מהקרקע. בהמשך היא הקימה עליה את 8 בנייני הענק.

התוכנית המקורית של פרויקט הולילנד, שאושרה בסוף שנות ה-90, הייתה צנועה למדי וכללה 430 דירות. ואולם, לבסוף, לדברי הפרקליטות, באמצעות העברת כספי השוחד אושרו לבנייה 644 דירות.

"יצירת אווירה"

‏‎‎בתשובתה טענה הולילנד פארק כי כתב האישום שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה מנוסח באופן כללי ומעורפל שאינו מתאים לכתב אישום, וכולל טענות שכל מטרתן היא "יצירת אווירה", שגם היא דבר שאינו מקובל בכתבי אישום.

באמצעות עורכי הדין שי פינס, יפעת פרדר ורקפת סגל ממשרד המבורגר עברון, הוסיפה וטענה הולילנד פארק כי החלטתה להיכנס להשקעה בפרויקט התבססה על כך שהתוכנית אושרה בגופי התכנון המוסמכים, וכי התוכנית שאושרה תאמה את מדיניות התכנון באותה תקופה ואת היקפי הבנייה שהיו מקובלים אז.

‏החברה מציינת כי התוכנית העיקרית של הולילנד, שקבעה את מסת הבנייה במתחם ואת קו הרקיע שלו, אושרה על-ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים והמועצה הארצית לתכנון ולבנייה, שאיש מחבריהן לא הועמד לדין בפרשה זו. זאת, בעוד שדווקא אנשי העירייה והוועדה המקומית - שאינם הגורם המוסמך לאשר את התוכנית - הם אלה שהועמדו לדין.

החברה כפרה גם בטענת הפרקליטות כי היא העבירה לעד המדינה בפרשה, ש"ד, כסף כדי שישתמש בו לצורך מתן שוחד לעובדי ציבור. לטענת הולילנד פארק, הכספים שהועברו מטעמה לש"ד שולמו לו בעבור עבודה שביצע במסגרת תפקידו, על-פי ההסכמים עימו, וכן לתשלום שכרם של יועצים, אותם העסיק במסגרת עבודתו - ולא על מנת שישמשו למתן טובות הנאה. עוד טענה החברה כי מעורבותו של ש"ד לא זירזה את ההליכים לאישור התוכניות.

‏באשר לטענה כי מספר יחידות הדיור בפרויקט הוגדל ללא הגשת תוכנית נוספת, כתבה הולילנד בתשובתה כי החברה ערכה בירורים מוקדמים באשר לעמדת גורמי התכנון בעירייה לבקשה אפשרית למתן הקלה, על-פי תקנות התכנון והבנייה, שתתיר הגדלת מספר יחידות הדיור בבניינים מסוימים במתחם, ללא תוספת של זכויות בנייה, אלא שבקשה כאמור מעולם לא הוגשה, וממילא - לא אושרה.

‏משפט פרשת הולילנד יתחדש ביום ראשון הקרוב, ה-2 בספטמבר, עם סיום פגרת בתי המשפט.