ביו ויו: צמיחה של 15% בהכנסות ושמירה על רווחיות

הכנסות החברה הסתכמו בכ-7 מיליון שקל לעומת 6 מיליון שקל אשתקד ■ הרווח הנקי הסתכם ב-460 אלף שקל, למרות גידול בהוצאות המחקר והפיתוח

חברת ביו ויו , חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב, העוסקת במחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות ממוחשבות לזיהוי תאים חריגים במגוון תחומים ובפיתוח בדיקות חדשות לגילוי סרטן, מדווחת היום (א') על המשך מגמת הצמיחה בהכנסות החברה והמשך הצגת רווחיות בשורה התחתונה במחצית הראשונה של שנת 2012.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו לסך של כ-7 מיליון שקל לעומת סך של כ-6 מיליון שקל בתקופה המקבילה - גידול של כ-15%. הגידול במכירות נובע בעיקרו ממכירת מערכות סריקה במחירי מכירה גבוהים יותר ומגידול בהכנסות מחוזי השירות. כמו כן החברה ברבעון זה מציגה גידול במכירות מערכות הסריקה שלה בשאר העולם, גידול התואם את התוכנית האסטרטגית של החברה להעמקה וחיזוק מעמדה של החברה גם בשווקים נוספים מעבר לשוק האמריקאי.

החברה המשיכה לשמור על רווחיות למרות המשך השקעה במחקר ופיתוח וסיימה את הרבעון עם רווח נקי של 460 אלף שקל לעומת רווח נקי של 635 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני הסתכם בסך של כ-4.5 מיליון שקל, המהווה 64% מהמכירות, לעומת סך של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר היווה 67% מהמכירות. הרווח התפעולי הסתכם בכ-649 אלף שקל, ירידה לעומת רווח תפעולי של כ-963 אלף שקל ברבעון המקביל. הירידה ברווח נובעת בעיקר מגידול בהוצאות המחקר הקשורות לניסוי הקליני שמבצעת החברה לפיתוח הבדיקה לגילוי מוקדם של סרטן הריאה.

תזרים המזומנים ששימש לפעילות שוטפת הסתכם בסך של 186 אלפי שקלים, לעומת תזרים מזומנים שנבע מפעילות שוטפת בסך של 3.44 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים השלילי ברבעון זה נובע בעיקר מתזמון זמני סגירת המכירות. יתרת המזומנים של החברה נכון לסוף הרבעון היתה בסך של כ-14 מיליון שקל לעומת סך של כ-12 מיליון שקל אשתקד.

ה-EBITDA של החברה ברבעון השני של 2012 עמד על סך של כ-900 אלפי שקלים, אשר היוו מעל 12% מההכנסות ברבעון זה.

הוצאות מחקר ופיתוח ברבעון השני של 2012 הסתכמו בסך של 1.325 מיליון שקל לעומת סך של 889 אלף שקל אשתקד.

אלן שוויבל, מנכ"ל ביו-ויו ציין היום כי "התוצאות העסקיות שלנו מצביעות על המשך יישומה המוצלח של אסטרטגית השיווק והמכירות של החברה בחיזוק מעמדנו בארה"ב והעמקת החדירה לשאר העולם. אנו פועלים בספקטרום רחב יותר של לקוחות ומציעים להם סל של מוצרים העומד בדרישות הגבוהות ביותר של אוטומציה וסטנדרטיזציה. כמו כן, ברבעון זה השלמנו מכירה של מערכות סריקה לחברה רב לאומית הנותנת שירותי מעבדה לחברת ביו פארמה ברחבי העולם".