דורון עופר מבקש להתמנות כדירקטור במזרחי-טפחות

דורון עופר מחזיק ב-15% ממניות עופר השקעות, המחזיקה בכ-20% ממניות מזרחי-טפחות, ואולם הוא מציג עצמו כמועמד לתפקיד הדירקטור מטעמו - ולא מטעם עופר השקעות

מחריף מאבק הירושה בין יורשי יולי עופר ז"ל: דורון עופר החליט להעמיד עצמו כמועמד לתפקיד דירקטור מטעמו במזרחי-טפחות. מדובר בצעד מתריס, המופנה בעיקר נגד אחותו, ליאורה עופר.

נציין כי דורון עופר מחזיק ב-15% ממניות עופר השקעות, המחזיקה בכ-20% ממניות מזרחי-טפחות, והוא מציע את עצמו לתפקיד דירקטור מטעם עופר השקעות בה הוא מחזיק כיום בשיעור מניות דומה לזה של ליאורה עופר. דורון עופר לא היה מעורב במשך השנים במזרחי-טפחות, וככל הידוע, זו הפעם הראשונה שבה הוא מציע עצמו לתפקיד דירקטור, כך שעל פי הערכות מדובר בצעד טקטי, כחלק ממלחמת הירושה שלו מול ליאורה עופר. יחד עם זאת, מקורבים לדורון עופר טוענים כי היה מעורב בניהול ההחזקה בבנק בעת שהיה מנכ"ל עופר השקעות.

במשפחת עופר זעמו על הצעד. מקורבים למשפחה אמרו: "דורון עופר לא בוחל בשום התנהגות לא נורמטיבית. כשאדם מחזיק בבנק הוא חייב להתנהל אחרת, באמות מידה גבוהות".
"דורון בסך הכל מבקש לממש את זכויותיו כבעל זכויות שוות לליאורה. דווקא התנגדותה חסרת ההסבר היא החרפת הסכסוך", אומר מקורב לדורון עופר.

על פי הערכות, סבירות נמוכה שעופר ייבחר לתפקיד, אך אם בכל זאת תרחיש שכזה יקרה, הדבר יסב מבוכה לליאורה עופר, הואיל והשניים מצויים בסכסוך עמוק וליאורה מכהנת בעצמה כדירקטורית בבנק. מעופר השקעות לא נמסרה תגובה לידיעה.

הבן לא קיבל דבר

סכסוך הירושה בין דורון לליאורה עופר החל לפני שנה בקירוב, כאשר נחשף ב"גלובס" כי יולי עופר המנוח הוריש את כל מניותיו בעופר השקעות לבתו ליאורה, שאליה היה מקורב, ואילו בנו דורון לא קיבל דבר.

לפי הצוואה, ליאורה עופר אמורה לקבל לחזקתה 36.7% ממניות עופר השקעות, המחזיקה בין היתר גם בחברת הנדל"ן מליסרון וכאמור, במזרחי-טפחות. הואיל וליאורה עופר החזיקה עד עתה 15% מהמניות, תעלה החזקתה בעופר השקעות ל-51.7% מהמניות, ואילו דורון יישאר עם 15%. כיום מחזיק במניות מנהל העיזבון של עופר, עו"ד צבי אפרת, וככל הידוע הצדדים אינם קרובים לפשרה סביב מאבק הירושה.

דורון עופר אמנם לא קיבל דבר בחלוקת הרכוש הנוכחית, אך לפני כמה שנים מכר את חלקו בעופר ספנות (33%) לדודו סמי עופר ולאודי אנג'ל, וליאורה עופר לא קיבלה אז דבר. דורון עופר עוסק כיום בנדל"ן, בעיקר בבריטניה, ונחשב אדם עשיר בזכות עצמו.

כחלק ממאבק השליטה הגיש דורון עופר תביעה למחצית מהמניות של אביו בעופר השקעות. דורון עופר עשה צעדים נוספים נגד אחותו, ובין היתר יצא נגד תנאי ההעסקה שהיא מבקשת לאשר לעצמה בחברת מליסרון, בגין תפקידה כיו"ר החברה.

בד בבד, מאבק הירושה בין הצדדים הגיע לדרישת בנק ישראל מהמשפחה לשנות את מבנה השליטה בעופר השקעות. המפקח על הבנקים, דודו זקן, דרש אז בכתב כי המשפחה תפריד לאלתר את אחזקותיה בחברת עופר השקעות בין החזקות הנדל"ן (מליסרון) לאחזקות הפיננסיות (מזרחי-טפחות). ההפרדה נדרשת משום שרמת המינוף בעופר השקעות גדלה מאוד בשנים האחרונות. על פי הערכות, דורון עופר הערים קשיים בחלוקה זו, כחלק ממאבק הירושה, ולמעשה עד היום בעלי השליטה במזרחי-טפחות נמצאים בהפרת היתר השליטה, ואולם לפי שעה בנק ישראל לא נקט סנקציות נגדו.

בחודש הבא ייערכו הבחירות לדירקטוריון מזרחי-טפחות. זו כבר הסערה השנייה שמלווה את הבחירות האלה; לפני כשבועיים נודע כי אייל עופר, מבעלי השליטה בבנק, הודיע לאברהם (בייגה) שוחט כי לא יתמוך בו לתפקיד הדירקטור, מה שהתגלגל לסכסוך בינו למנכ"ל הבנק אלי יונס - פרשה שממשיכה להתגלגל (ראו ידיעה נפרדת בעמוד זה).