מסתמן: פרטנר נפרדת ממשרד הפרסום JWT ישראל

מנתוני יפעת עולה כי הנתח של JWT בתקציב הפרסום עמד מתחילת השנה על 5 מיליון דולר במחירי מחירון

שנה וחצי לאחר שינוי דרמטי במערך הפרסום שלה, נערכת חברת פרטנר לשינוי נוסף: ל"גלובס" נודע כי אם לא יחול שינוי בלתי צפוי מתכננת החברה להיפרד ממשרד הפרסום JWT ישראל.

מי שעשוי להרוויח מכך הוא משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב שכבר נמצא במערך הפרסום של החברה, מאחר שהוא מטפל בתקציב סמייל 012 השייך לפרטנר. לפני מספר חודשים אוחדו המטות של החברה ולכן פרטנר מצאה עצמה עם שלושה משרדי פרסום, למרות שגליקמן אינו מטפל בפועל במותג פרטנר. ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים נבחנה בפרטנר האפשרות לצמצם את מערך הפרסום של החברה של הקבוצה כולה משלושה משרדים לשניים ולוותר על שירותיו של JWT ישראל. הכוונה לצמצם את מערך הפרסום הוצגה בימים האחרונים בפני JWT ישראל שמצדו עדיין לא הרים ידיים ונלחם על התקציב. מנתוני יפעת עולה כי הנתח של JWT בתקציב עמד מתחילת השנה על 5 מיליון דולר במחירי מחירון.

פרידה סוערת

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", באמצע 2011 התחוללה דרמה בענף הפרסום כשחברת פרטנר - אחת המפרסמות הגדולות בישראל - החליטה להפקיד את תקציב הפרסום שלה בידי שני משרדים קטנים יחסית לסוג המשרדים שטיפלו עד אז בתקציבי סלולר: ברוקנר-נטע-יער ו-JWT ישראל. העברת התקציב למשרדים אלה הייתה החותם הסופי במיני דרמה ארוכה שבה נפרדה החברה ממשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי שליווה אותה מאז השקת החברה. למעשה, החברה נותרה עם מערך פרסום המורכב מראובני- פרידן ות"א מוסקבה.

במקביל החלו להישמע הערכות בשוק כי הכוונה היא להיפרד גם מראובני. בראובני קראו נכון את התמונה וביקשו מפרטנר לשחרר אותם מטיפול בתקציב כדי שיוכלו להתמודד על תקציב הפרסום המתחרה של הוט מובייל - בו זכו בסופו של דבר.

בסופו של דבר יצאה פרטנר למכרז פרסום בו זכו כאמור JWT ישראל וברוקנר נטע-יער. זמן קצר לאחר מכן התברר כי ישנו למעשה זוכה נוסף: גליקמן-נטלר סמסונוב שאמנם לא זכה במכרז על תקציב פרטנר, אך זמן קצר לאחר מכן הועבר אליו תקציב הפרסום של סמייל 012 שבבעלות פרטנר שטופל עד אז בגלר-נסיס.

במערך הפרסום החדש של פרטנר אמור היה JWT ליהנות מיתרון מסוים שכן בניגוד לברוקנר-נטע-יער שהיה חסר ניסיון קודם בתחום הסלולר ל-JWT ישראל היה יתרון משמעותי של טיפול ארוך שנים בתקציב פלאפון ואילו למנכ"ל יורם דמבינסקי היה ניסיון ארוך של טיפול אישי ישיר בתקציב פרטנר עוד מהתקופה ששימש כאיש קריאייטיב בכיר בשלמור-אבנון עמיחי.

התקציב צומצם

אבל במבחן התוצאה הדברים נראו מעט אחרת - בהתמודדות על האתגר של מי יוביל את השפה התקשורתית החדשה של פרטנר זכה ברוקנר-נטע-יער. אבל גם הוא לא נהנה לאורך זמן מפרי מאמציו: זמן קצר לאחר השקת השפה החדשה פרצה המחאה החברתית שצמצמה באופן דרמטי את תקציבי הפרסום של החברות הגדולות ועוד בטרם הספיק השוק להתאושש ספג שוק הסלולר מכה ספציפית עם השינויים הרגולטוריים וכניסת שחקנים חדשים שהפכו אותו בשלב זה לשוק של מחיר.

התוצאה הייתה קיטון משמעותי בתקציבי הפרסום של החברה ולצד שביעות רצון מוגבלת מפעילותו של JWT ישראל נראה היה כי זה רק שאלה של זמן עד שמערך הפרסום של החברה יצומצם ו-JWT ימצאו עצמם שוב ללא תקציב סלולר.

מפרטנר לא נמסרה תגובה לדברים.