פרשת הפרוטוקול המשופץ: נאמן זימן את אלשיך לפגישת תיווך

מטרת הפגישה היא ככל הנראה להגיע לנוסחה מוסכמת על הצדדים, לרבות ועד מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין, שתאפשר את סיום הפרשה בלא הליכים נוספים

שר המשפטים יעקב נאמן מקדם את מאמצי התיווך שלו בפרשת "הפרוטוקול המשופץ" של השופטת ורדה אלשיך, במטרה להגיע לפתרון מוסכם על כל הצדדים: היום (ב') זימן נאמן את השופטת אלשיך לפגישת תיווך בלשכתו, בהשתתפות ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין וכן ראש הלשכה דורון ברזילי, שתתקיים ביום שישי הקרוב.

מטרת הפגישה היא, ככל הנראה, להגיע לנוסחה מוסכמת על הצדדים, לרבות ועד מחוז תל-אביב בלשכה שיזם את התלונה המקורית נגד אלשיך, שתאפשר את סיום הפרשה בלא הליכים נוספים.

ככל הידוע, מאמצי התיווך של נאמן באים בידיעתו ובהסכמתו של נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, שעמו אמור היה נאמן להיפגש, לאחר שנועד עם ראשי המחוזות בלשכה לפני כ-10 ימים. זאת, בעקבות קריאתם של ראשי המחוזות בלשכה לשר המשפטים להתעלם מעמדתו של גרוניס, ולעשות שימוש בסמכותו לשם העמדתה לדין משמעתי של אלשיך, או לשם הבאת הצעה להעברתה מכהונה בפני הוועדה לבחירת שופטים.

על-פי ההערכות, אחד הפתרונות האפשריים הוא שנאמן יעודד את אלשיך לכתוב מכתב התנצלות המיועד לעו"ד רפאל ארגז, שנגדו הופנתה התלונה המקורית של אלשיך, שאליה צורף "הפרוטוקול המשופץ", על הפגיעה המיותרת שנגרמה לו בפרשה.

אפשרות נוספת היא העברתה של אלשיך, בהסכמה, לשיפוט במחלקה אחרת בבית המשפט בתל-אביב, כך שלא תדון עוד בתיקים שבהם מייצגים עורכי הדין, שחתמו על עצומת התמיכה בה.

לפני כחודש החליט גרוניס, לאחר שקיים שתי פגישות עם אלשיך, שלא לנקוט צעדים להעברתה מכהונה שיפוטית, ואף קרא לנאמן שלא להעמיד את השופטת לדין משמעתי, וזאת למרות הממצאים החמורים של נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, שמצא את התלונות נגד השופטת בפרשה זו מוצדקות.

גרוניס אף הסיק מהחלטתו המפורטת של גולדברג כי הפרוטוקול שיקף לאחר שיפוצו לאשורו את שהתרחש בדיון, וזאת אף שהנציב עצמו לא הגיע למסקנה זו. נשיא העליון החליט להסתפק בתיוק נזיפתו החריפה בשופטת בתיקה האישי.