יו"ר מזרחי-טפחות יוותר על הפוליגרף לדירקטורים

יעקב פרי, לשעבר ראש השב"כ והיום יו"ר מזרחי טפחות, תכנן להציע היום אחה"צ לחברי הדירקטוריון לגשת לבדיקת פוליגרף בעקבות הדלפת המכתב של אלי יונס לבייגה שוחט ■ בנק ישראל עורך בדיקה פנימית בנושא

יו"ר מזרחי טפחות יעקב פרי יוותר על ההצעה לשלוח את חברי דירקטוריון מזרחי-טפחות לבדיקת פוליגרף. ל"גלובס" נודע ההחלטה נבעה מכך שבבנק ישראל ביקשו מהבנק לסגת מהדבר.

היום (ב') אחר הצהריים תתקיים ישיבת הדירקטוריון של מזרחי טפחות, במסגרתה תכנן פרי להציע לחברי הדירקטוריון לעבור בדיקת פוליגרף, שתבדוק מי הדליף את המכתב החריף ששלח מנכ"ל הבנק אלי יונס לאברהם (בייגה) שוחט המכהן כדירקטור בבנק.

במכתב נטען שקיים ניגוד עניינים בכך ששוחט מכהן הן כדירקטור בבנק והן כדירקטור בקרסו מוטורס, ובעקבות זאת נמנע מהבנק לתת אשראי לחברה. נציין כי שבועיים לפני קבלת המכתב, כבר הודיע שוחט כי לא יתמודד שוב לתפקיד הדירקטור בבחירות שייערכו בבנק בחודש הבא.

בימים האחרונים שוחח פרי עם בנק ישראל, ובשיחות הובהר לו שבבנק ישראל מבקשים לעשות בדיקה יסודית ומעמיקה לכל ההתנהלות בפרשת עזיבתו של שוחט, ובדיקת הפוליגרף שהיא בדיקה פנימית של הבנק, עלולה להפריע לבדיקה של בנק ישראל.