ATRADE: "ברננקי עלול לאכזב ולהוביל לבריחה לדולר"

כך מעריך הבוקר חזי ינושבסקי, ראש מחלקת מחקר ב-ATRADE ■ "רבים מעריכים כי יו"ר ה'פד' יאכזב ולא יכריז או יפזר רמזים קונקרטיים בנוגע לאפשרות להשקת תוכנית תמריצים"

באם הפדרל ריזרב לא יכריז או ירמוז על השקתה של תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) בכנס הבנקאית בג'קסון הול, עלול הגבר להוביל לאכזבה גדולה בשווקים - ולבריחה המונית חזרה לכיוון הדולר, הנחשב לנכס מקלט מספר אחד בעולם. כך מעריך הבוקר (ג') חזי ינושבסקי, ראש מחלקת מחקר ב-ATRADE.

"הדולר התחזק מעט מול מרבית המטבעות בעולם על רקע חוסר הוודאות השורר בשווקים לקראת כנס הבנקאות בג'קסון הול, אשר יערך בסוף שבוע זה", כותבים ב-ATRADE. "רבים מעריכים כי יו"ר ה'פד' יאכזב ולא יכריז או יפזר רמזים קונקרטיים בנוגע לאפשרות להשקת תוכנית תמריצים נוספת".

במידה ותרחיש זה יקרה, מסביר ינושבסקי, עלולים המשקיעים לברוח לעבר הדולר. "צמד האירו דולר בדרך לבחון את אזור התמיכה המשמעותית, הניצבת באזור 1.244 דולר לאירו", כותבים ב-ATRADE. "שבירה של רמה זו תוביל לירידות חדות לכיוון אזור 1.235 דולר לאירו".

"בזירה המקומית, הצמד דולר-שקל ימשיך לנוע בדשדוש בין 4-4.06 שקלים לדולר. רק פריצה של אחת הרמות תוביל להכרעה משמעותית. פריצה של 4.06 שקלים תוביל לזינוק אל עבר אזור 4.1 שקלים ואילו שבירה של 4 שקלים תוביל לירידות אל עבר אזור 3.97 שקלים", מסכם ינושבסקי.