אליהו העביר מניותיו בלאומי לנאמן וחתם על הסכם המימון

ההלוואה ניתנת לתקופה של שנתיים ■ בנק לאומי יהיה זכאי לקבל את כל התמורה שיקבל אליהו ממכירת פעילות הביטוח הכללי של אליהו ביטוח לחברת מגדל, וכן ל-100 מיליון שקל שאליהו ביטוח תקבל במזומן מקבוצת הראל עם השלמת מכירת תיק ביטוח החיים שלה

שלמה אליהו ממשיך להיערך לביצוע עסקת הענק לרכישת השליטה במגדל. ל"גלובס" נודע כי אליהו העביר לידי השופט בדימוס אורי גורן ייפוי כח על כל מניותיו בבנק לאומי. ככל הידוע, גורן לא ישתמש בזכויות ההצבעה מבלי לקבל אישור מוקדם מבנק ישראל. בנוסף, אליהו ובנק לאומי חתמו היום על הסכם מימון במסגרתו תינתן לאליהו הלוואה בהיקף של 2 מיליארד שקל. בעקבות זאת, ובכפוף לאישור עסקת הענק על ידי הרגולטורים הפיננסיים ובראשם המפקח על הביטוח באוצר, אליהו יוכל מעתה להתחייב בעת הקלוזינג של העסקה עליה חתם מול בעלת השליטה במגדל - ג'נרלי האיטלקית.

ההלוואה ניתנת לתקופה של שנתיים כאשר בנק לאומי יהיה זכאי לקבל את כל התמורה שיקבל אליהו ממכירת פעילות הביטוח הכללי של אליהו ביטוח למגדל, וכן ל-100 מיליון שקל שאליהו ביטוח תקבל במזומן מקבוצת הראל עם השלמת מכירת תיק ביטוח החיים שלה. נזכיר כי לאומי מחזיק ב-9.8% ממניות מגדל, השוות כ-396 מיליון שקל.

כרגע ישנה אי ודאות רבה ביחס לסיכויי השלמת העסקה, כאשר נראה שהמשוכה הבעייתית יותר נובעת מכך שהאוצר דורש מאליהו חוסן פיננסי משמעותי בהתאם לרגולציה חדשה ופחות גמישה משהיה נהוג עד כה. בצל האי ודאות, תקופת המו"מ שקבעו אליהו וג'נרלי בעת החתימה על ההסכם המחייב ביניהן קרבה לקיצה, כשלצדדים נותרו עוד ימים ספורים לחתום על הקלוזינג (אלא אם יסכימו על הארכתה). כזכור, במארס חתם אליהו על רכישת 69.1% ממניות מגדל מידי ג'נרלי בתמורה לכ-4 מיליארד שקל.