הבורר קבע: איתן טיבי מצטרף למכבי ת"א תמורת 350 אלף אירו

המחלוקת בין עירוני קרית שמונה ומכבי ת"א על סעיף השחרור של הבלם הסתיימה עם ניצחון של הצהובים במוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל

המאבק בין מכבי ת"א לבין עירוני קרית שמונה על שירותיו של הבלם איתן טיבי הסתיים היום (ד') עם ניצחון של הצהובים, לאחר פסק הבוררות שניתן בעניין השחקן על-ידי המוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, באמצעות הבורר עו"ד בנימין טמיר.

על-פי פסק הבוררות, סעיף השחרור של טיבי מקרית שמונה, בסך 350 אלף אירו, תקף - ולכן מכבי תרכוש אותו בסכום זה. כפי שפורסם ב"גלובס", בקרית שמונה טענו כי העובדה שטיבי חתם הקיץ על חוזה חדש, במסגרתו שודרג שכרו ב-30%, מבטלת את סעיף השחרור.

הבורר קיבל את התוקף של סעיף 7.1 בנספח להסכם של טיבי עם קרית שמונה, שנחתם בפברואר 2011, ולפיו "במידה ולקבוצה יוצע סכום שאינו נמוך מ-350 אלף אירו, ישוחרר השחקן לידי הקבוצה הרוכשת".

הבורר מציין כי "בחנתי את התנהלות השחקן והקבוצות בהתייחס לתקנונים הרלבנטיים של ההתאחדות לכדורגל המחייבים את הצדדים, ולא מצאתי בהתנהלות זו, כשלעצמה, כל חריגה". לגבי הביטול לכאורה של סעיף השחרור, בעקבות ההסכם החדש שנכרת בין קרית שמונה לטיבי, קבע הבורר כי "לא מצאתי תשתית עובדתית שיש בה כדי לתמוך בטענת הנתבע כי התובע ויתר על זכותו לשחרור בהתאם לסעיף 7.1 בעונת המשחקים 2012/13, ההיפך הוא הנכון".

בעקבות פסק הבורר, נמסר ממכבי ת"א: "מכבי ת"א מרוצה מהחלטת הבוררות ושמחה לצרף את איתן טיבי לסגל ולאימוני הקבוצה".

טיבי, 24, החל את קריירת הבוגרים שלו בבית"ר ירושלים, ממנה הושאל במהלך השנים להפועל רעננה והכח עמידר ר"ג. ב-2010 עבר לשרלרואה, אך כעבור זמן קצר חזר לישראל, לאחר שבחורף 2011 רכשה אותו קרית שמונה מהקבוצה הבלגית תמורת 80 אלף דולר.

טיבי הוא שחקן ההגנה השני שמצטרף למכבי ת"א ביומיים האחרונים, אחרי שאתמול השלימה הקבוצה את רכישתו של סטיב גורי מחוף השנהב.