שירות חדש של סולוטו: תמיכה טכנית לאנשים לא טכנולוגיים

הסטארט-אפ הישראלי משיק פיצ'ר חדש, Quick Questions, שמאפשר למשתמש שלא מעורה בענייני טכנולוגיה ומחשבים לבקש עזרה מחבר או בן משפחה בלחיצת כפתור

הגדרת המדפסת הביתית ושימוש בסמארטפונים הם הבעיות השכיחות ביותר שמשתמשים נתקלים בהם בתחום הטכנולוגיה - כך עולה מסקר שערכה חברת הסטארט-אפ הישראלית Soluto בקרב כ-1,500 משתמשי מחשב בארה"ב, זאת לרגל השקת פיצ'ר חדש שיעזור לאלה שנתקלים בבעיות טכניות לקבל תמיכה מחברים ומבני משפחה.

על-פי הסקר, 25.7% נתקלים בבעיות של הגדרות מדפסת וסמארטפונים, בעוד ש-23.7% נתקלים בבעית של מחשב שפועל באיטיות ותוכנות שמתרסקות. בעיות שכיחות נוספות הן טיפול בווירוסים (18.5%), הגדרות חיבור לאינטרנט (14.1%), טיפול וגיבוי קבצים (9.5%) והתקנה ושימוש בתוכנות שונות (8.6%).

עוד עולה מהסקר כי 62% מבני 65 ומעלה הם אלה שפונים הכי הרבה לקבלת תמיכה טכנית בטלפון מחברים ובני משפחה. כמו כן, עולה כי נשים פונות יותר לקבלת תמיכה טכנית לעומת גברים (47% לעומת 38.5%, בהתאמה) וכי 69% מאלה שמעניקים תמיכה טכנית בטלפון לחברים ובני משפחה הם מתחת לגיל 35.

הסקר, כאמור, נערך לקראת השקת פיצ'ר חדש בשירות של סולוטו, שמפתחת פלטפורמה שמאפשרת להעניק תמיכה טכנית למשתמש כדי להימנע מבעיות ותקלות שונות שבהן הוא נתקל על המחשב. הפיצ'ר החדש שמושק היום נקרא Quick Questions והוא מאפשר למשתמש שלא מעורה בענייני טכנולוגיה ומחשבים לבקש עזרה מחבר או בן משפחה בלחיצת כפתור.

השירות עובד כך שלאחר שהמשתמש לחץ על כפתור F8 במקלדת, התוכנה מצלמת את המסך ואת הבעיה שצצה על מסך המחשב ומאפשרת לצרף מספר משפטים כדי לתאר את התקלה ולשלוח זאת לחבר או בן משפחה שיוכל לעזור.

הדבר חוסך למשתמשים שנתקלים בבעיות להתקשר לחבריהם בבקשה לעזרה בתקלות ופשוט לשלוח את המידע הרלבנטי ישירות מהמחשב. התומכים שיקבלו את הפנייה יוכלו לענות במייל לפונה, להתקשר ולעזור לו או לנסות ולפתור מרחוק את הבעיה באמצעות השירות של סולוטו.

לדברי מנכ"ל סולוטו, תומר דביר, "הפיצ'ר החדש משנה את הדרך שבה אנחנו עוזרים אחד לשני לפתור בעיות במחשב. בלחיצת כפתור, משתמש סולוטו יכול להראות את הבעיה לחבר, שבעצמו יוכל להגיב באופן מיידי עם תשובה שתעזור לו לפתוח את התקלה. אין צורך לבזבז יותר מדי זמן בהסברים בטלפון או במיילים ארוכים".

Soluto
שנת הקמה: 2007
תחום פעילות: פלטפורמה לתמיכה טכנית בבעיות מחשב
מייסדים: תומר דביר וישי גרין
היקף גיוס: 18 מיליון דולר
משקיעים: הקרנות בסמר, אינדקס, Innovation Endeavors, Crunchfund, גיזה, פרוקסימה ועוד
אתר: soluto.com