דרגי מבהיר: "המשבר באירופה דורש צעדים יוצאי דופן"

יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB) בטור דעה אישי שפורסם הבוקר במגזין הגרמני "דה צייט": "עלינו לאחד את גוש האירו ולהבטיח מדיניות מוניטארית אחידה"

תוך שהוא מקפיד לנקוט ברטוריקה נחרצת, יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB) מריו דרגי סבור כי על ה-ECB לנקוט ב"צעדים יוצאי דופן" בזמנים אלה, בכדי להבטיח את ריסון משבר החובות הריבוניים הפוקד את אירופה מזה שנתיים וחצי.

בטור דעה אישי שכתב דרגי, אשר פורסם הבוקר (ד') במגזין הגרמני "דה צייט" (Die Zeit), הבהיר בשנית יו"ר הבנק האירופי כי הוא מוכן לפעול לנוכח במשבר, בדומה לרטוריקה בה השתמש לפני כחודש - אז ציין כי הבנק האירופי "יעשה הכל" בכדי לשמור על גוש האירו בשלמותו.

מנגד, הבהיר דרגי כי הבנק האירופי יפעל במסגרת המנדט שלו בכדי לרסן את המשבר - קרי, כל עוד הדבר אסור לפי החוקה האירופאית, ה-ECB לא ירכוש אג"ח ממשלתיות של כלכלות אירופה (דוגמת איטליה וספרד).

כדי לשמור על יציבות המחירים באירופה, לדברי דרגי, על הבנק האירופי "לנקוט לעיתים בצעדים לא סטנדרטיים במסגרת המדיניות המוניטארית שלו", וכן הזהיר כי השווקים הפיננסיים "מתנהלים על רקע פחד לא פרופורציונאלי".

"עלינו לאחד את גוש האירו ולהבטיח מדיניות מוניטארית אחידה, עבור כל תושבי גוש האירו", כתב דרגי במאמר תחת הכותרת: "עתיד גוש האירו: יציבות במהלך שינוי". "הזמנים הללו דורשים צעדים יוצאי דופן", סיכם.