נהגים, היזהרו: דוחות מפקחי עירייה על נהיגה בנתיב ציבורי

השר ישראל כץ מסמיך את פקחי הרשויות המקומיות להנפיק דוחות תנועה לנהגים שנתפסו נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית ושצולמו במצלמות האבטחה החדשות

נהגים, היזהרו! בקרוב פקחי עירייה יוכלו להנפיק דוחות תנועה לנהגים שנתפסו נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית ושצולמו במצלמות האבטחה החדשות.

שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע כי במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2013, נכללת הצעת החלטה של משרדי התחבורה והאוצר, המסמיכה פקחים עירוניים ברשויות המקומיות לרשום דוחות לנהגים שתועדו במצלמות האכיפה האוטומטיות כשהם נוסעים בנתיב התחבורה הציבורית (נת"צים) בניגוד לחוק.

השר כץ ציין כי הצעת ההחלטה מסמיכה את הרשויות המקומיות להציב, לתפעל ולתחזק מצלמות אכיפה אוטומטיות בנתיבי התחבורה הציבורית, שיתעדו נהגי רכב פרטי או כלי רכב אחרים הנוסעים בנת"צים בניגוד לחוק.

בצילום יופיע מספר הרישוי של הרכב, תאריך ושעת הצילום, מקום הנת"צ שבו נסע הרכב המצולם ומספר הנוסעים ברכב. על-פי הצעת ההחלטה, הצילום ישמש ראיה קבילה בכל הליך משפטי.

הצעת ההחלטה, שסוכמה עם משטרת ישראל, קובעת כי קנסות שיוטלו על-ידי הרשות המקומית בגין שימוש שלא כדין בנתיבי התחבורה הציבורית, ישולמו לקופת הרשות המקומית שבתחומיה התבצעה העבירה.

יצוין כי התקנה האוסרת על כלי רכב פרטיים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית נאכפה בשנים האחרונות באופן חלקי ובלתי מספק, לטענת משרד התחבורה, ופגעה ביעילות של התחבורה הציבורית.

כץ ציין כי מתן אפשרות לפקחים עירוניים לאכוף עבירות תנועה שתועדו במצלמות האכיפה, יחזיר את היתרון של התחבורה הציבורית וישפר את השרות לציבור. "חוסר האכיפה והשימוש של נהגי רכב פרטי בנת"צים פגעו ביתרון וביעילות של התחבורה הציבורית", לדבריו.