תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

המגדל הגאה מפנה מקום לתחנת העבודה המשולבת

"אנחנו גאים להיות חברת חומרה ותשתיות!" ■ עם האמירה הזו ניסתה מגי ויטמן לקבוע עובדה פשוטה והחלטית לגבי החברה שבראשה היא עומדת, הלוא היא HP

"HP הייתה ותישאר הספקית המרכזית של פתרונות תוכנה וחומרה לעסקים ויחידים כאחד, מצרכנים ועד ארגונים גדולים", הצהירה מנכ"לית HP הטריה, בפני 2,500 באי ועידת השותפים העסקיים של החברה, שנערכה בפברואר שעבר בבירת ההימורים והכנסים לאס ווגאס. מגי ויטמן מונעת כנראה על ידי הצורך, כפי שהיא מבינה אותו, בבקרת נזקים אחרי פרישתו של ליאו אפוטקר. כזכור, אפוטקר, נתפס בציבור כמי שמנסה לנתק את HP ממקורותיה התרבותיים - המוסך המיתולוגי בפאלו אלטו, ששימש את צמד המהנדסים הצעירים ביל היולט ודייב פאקרד כמעבדת פיתוח ומפעל יצור האוסילטור HP200A ערב מלחמת העולם השנייה. אפוטקר חלק איתנו את התלבטויותיו בנוגע ל-Spin Off אפשרי של חטיבת המחשבים האישיים, אסטרטגיה שהושפעה מאוד ממהלכי IBM בעשור האחרון.

מגי ויטמן הבינה את הנזק שנגרם במישור התדמיתי, ובמיוחד את הצורך להרגיע את השותפים העסקיים, עבורם קו המוצרים הזה היה ונשאר "הלחם והחמאה" בבסיס זרם ההכנסות. כי HP, בניגוד ל-IBM, לא פיתחה את זרוע השירותים המקצועיים במידה מספקת ליצירת זרם הכנסות אלטרנטיבי - ומצד שני היא לא יכולה כלל לחשוב על יציאה מליגת יצרני החומרה כאשר חלק כה גדול מהכנסותיה מגיע מיצור מדפסות. "70 אחוז מהכנסותינו מגיעות מיצור חומרה וציוד תשתיות" אומרת ויטמן לקהל. "אנחנו בעסקי התוכנה כדי לפתור בעיות. לא נהפוך להיות חברת תוכנה".

ללא הימורים, בלי למצמץ

הקהל אוהב את מה שהוא שומע. הועידה הייתה הפורום שמגי ויטמן יזמה כדי להסתכל לשותפים "ישר בעיניים" ולהגיד, בלי למצמץ אפילו פעם, שכן, הם יכולים לסמוך על HP להמשיך להניע את העסקים שלהם גם בתחום החומרה, לפחות בטווח הנראה לעין. והם הגיעו לא לגמרי משוכנעים, שמגי עשויה מהחומר הנכון כדי להצליח בחברת המהנדסים הזאת, שכבר אכלה כמה מהמנהלים המוערכים ביותר בתעשייה (רשימה חלקית: מייקל קאפלס ב-2002, קרלי פיורינה ב-2005, מארק הארד ב-2010). במסגרת זו הוזמנתי גם אני, עם עוד כמה מאות עיתונאים ואנליסטים, להתארח במרכז הכנסים רחב הידיים של מלון "אריה" (Aria) ולהביא את המסר המרגיע הזה לידיעת לקוחות הקצה, העסקיים והפרטיים, בכול העולם.

קצת אירוני שמגי ויטמן בחרה בלאס ווגאס כמקום המתאים למסר שמרני מאוד, שנוסח בצורה שאינה משתמעת לשני פנים. ווגאס היא בירת ההימורים העולמית והסיסמה הלא רשמית שלה היא What Happens in Vegas Stays in Vegas (בתרגום חופשי: מה שקרה בלאס ווגאס לא צריך להיוודע בבית), אבל מגי ויטמן דווקא רוצה שתדעו כי היא מנווטת במסלול בטוח ואינה מהמרת על העתיד של HP. והיא הצליחה לשכנע את הכרישים העסקיים שמלאו את האולם, שהכוונה שלה היא אכן לבנות את השותפות איתם לטווח הארוך. והאסטרטגיה שלה, שנשענת על החוזקות של HP, תחזק גם אותם.

הנערה מהדלת ממול

היא חזקה בקטע הזה, של שכנוע. מגי ויטמן, 53, מנהלת וותיקה עם מוניטין של אמינות ויציבות שנרכשו בעשר שנות ניהול שמרני של eBay, לא מנסה להתחרות במוחצנות הזוהרת של קרלי פיורינה ולא במופנמות האירופאית של ליאו אפוטקר. מתאים לה המראה ה"כול-אמריקני" של "הנערה מהדלת ממול" (The Girl Next Door), שהפך לקלישאה הוליוודית: שיער בלונדיני, עיניים בהירות, מבנה גוף אימהי, סגנון לבוש מאופק עד צנוע ופנים נעימות הבעה, כמעט חפות מכול רמז לשאפתנות שמניעה אותה מאז כיהנה כסגן נשיא לאסטרטגיה עסקית באולפני דיסני בשנות ה-80. אבל אל תטעו בהערכת המוטיבציה שלה להטביע את חותמה בחברה. ב-2009 מגי ויטמן אף ניסתה את כוחה בפוליטיקה, בבחירות למושל קליפורניה, נכשלה, ולא נראה שהניסיון פגע בביטחון העצמי שלה. בווגאס היא מנסה לשדר בנאומה, מהראשונים בפני פורום רחב של החברה, אווירה של עסקים כרגיל.

והאווירה הזו בהחלט נדרשת - בשנה האחרונה עלתה HP לכותרות בהקשרים שאינם מחמיאים כלל (כולל ההסתבכות של המנכ"ל לשעבר מארק הארד בפרשית הטרדה מינית לכאורה, בעקבותיה הופסקה כהונתו). וויטמן מודעת לכך במוצהר, כשהיא אומרת ללא כחל וסרק, שהיא רוצה ש-HP תעלה לכותרות בזכות הישגים הנדסיים - ולא בגלל פרשיות כאלה ואחרות.

בינתיים עושה מגי ויטמן את הריטואל המקובל למנכ"ל אמריקאי ב-100 ימי החסד הראשונים בתפקיד: ארגון מחדש של החברה על פי מודל אסטרטגי חדש. היא הצהירה כי תצמצם את מספר החטיבות של החברה לארבעה, שהוגדרו מחדש. לדוגמה, HP הכריזה על מיזוג חטיבת המחשוב האישי בתוך חטיבת הדפוס. ובנוסף, ויטמן מביעה מחדש את אמונתה במחקר ופיתוח, פעילות שספגה קיצוץ קשה מידיהם של קודמיה, שרצו לרצות את בעלי המניות.

מאמינה במהנדסים ובמו"פ

תחת חטיבת HP Labs (מעבדות HP) פועלים כמה וכמה מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם, נכס אסטרטגי שמבדל את החברה הזאת מרוב מתחריה בתחומי ה-PC וההדפסה. בשנים האחרונות החטיבה ספגה קיצוץ חריף בתקציבה, של 700 מיליון דולר, בזמן שההנהלות התמקדו בהרחבה בסיס התוכנה על חשבון החומרה וברכישת טכנולוגיות במקום פיתוח עצמי-מקורי. אבל מגי ויטמן מאמינה במהנדסים שלה, ובחשיבות הצורך לבדל את סל המוצרים של HP מה-Commodity של המתחרים באמצעות חדשנות. על הבמה בלאס ווגאס, הכריזה ויטמן כי תכפיל את ההשקעה במו"פ - תוך ווידוא הלימה טובה יותר בין המו"פ לדרישות שמגיעות מחטיבות המוצרים. "אני רוצה לקרב את HP Labs ליחידות העסקיות", היא אומרת, ורומזת אולי למבנה וסוג יחסי הפעולה שמתקיימים בין יחידות המחקר ליחידות מוצרים אצל השותפה הקרובה, מיקרוסופט.

בשלב זה ניכר שהאנשים באולם ממש מעריצים אותה - כולל אחד שהצהיר בעדינות מתוחכמת, שכשיחזור לארצו יספר לחבריו כי המנכ"לית החדשה של HP "היא פצצה" (You Rock! בלשונו). ויטמן נראית ישירה מאוד, גלויה ושלא מתחמקת מטיפול בסוגיות קשות. היא מכריזה, שכפוליטיקאית לשעבר אין מבחינתה דבר כזה "שאלה קשה מדי", היא חולקת את כתובת המייל האישית שלה מעל הבמה ואפילו פותחת את הנאום שלה בבדיחה: "אני לא אלאה אתכם...המצגת שלי מכילה רק 56 שקופיות...טוב, לא באמת". מה, לא צחקתם? בווגאס הבדיחה הקטנה הזאת זכתה למחיאות כפיים רועמות.

מאמץ משותף להכנסת הענן לקופסה

ואכן, לעיתונאים הנרגנים שיושבים בפינה השמאלית בקדמת האולם, מול מסך וידאו עצום ממדים, מצגת בת 56 שקופיות היא הדבר האחרון שדרוש כדי להכריע את ה-Jet Leg. גם הם, כמו השותפים, הופצצו באותו בוקר קריר בנוואדה, ובימים שלפניו בעשרות מצגות, ומאות שקופיות, מפי צוות ההנהלה של ויטמן. ולא רק מנהלי HP באו לשכנע אותנו. ג'ון רוסקול, בכיר במיקרוסופט, הגיע לאירוע כדי לדבר על הקשרים העמוקים שיש לחברתו עם HP ועל ההזדמנויות ששתי השותפות הגדולות מציעות למטמיעי מערכות עסקיות. לטענתו, חילקו החברות הללו בשנה החולפת ארבעה מיליארד דולר בתמריצים לשותפי ההטמעה שלהן.

על פי רוסקול, הפרה החולבת החדשה, שאמורה לסדר את הפנסיה גם לשותפים, נקראת הענן ההיברידי. רוסקול מספר כי בשנים האחרונות עשתה מיקרוסופט מאמצים גדולים להעביר את כל המוצרים שלה לעבודה בענן, וליצור סימטריה בין המוצרים המופעלים מקומית וגרסאות הענן, שמותאמות לענן פרטי או ציבורי. יחד עם HP, היא משווקת פתרון של "ענן בקופסה" (אשכול שרתים וירטואליים + מערכת אחסון וירטואלית + תשתית תקשורת IP, הכול מזווד בארון אחד ומנוהל בסביבת Windows Server/Hyper V של מיקרוסופט), שמאפשר לארגונים לבצע את הדילוג הטכנולוגי בקלות, במהירות ובביטחון. כדוגמה הוא מביא חברה שוודית, שאיחדה 50 שרתים לשניים.

מודעות לענן בכול מדפסת

בעקבותיו עולה לבמה ויאמש ג'ושי, ראש חטיבת ההדפסה של HP, אחד הנואמים החביבים על הקהל. זה לא רק המבטא ההודי המתנגן והידיעה כי החטיבה שלו לא מסתירה שלדים בארון. האיש מרבה להתבדח, ובכלל, מרגיש על במה כמו דג במים. ג'אשי מונה כמה טרנדים שהחברה רואה בהם הזדמנויות רווח לשותפים בשנה החולפת: בולטת בהם התפוצצות התוכן, או בשפה העכשווית Big Data. "העניין שלנו הוא כמובן, בתוכן שניתן להדפסה ובמיוחד תוכן שמגיע מאינטרנט", אומר ראש החטיבה. "לכן, לכל מדפסת בשווי מעל 80 דולר ששיווקנו בשנתיים האחרונות יש ממשק לענן וכתובת מייל משלה". הוא גם משווה את המערכת של HP, הנקראת ePrint, למתחרה AirPrint של אפל ולמוצר שעל בסיסו הן עובדות, ה-Cloud Print של גוגל.

הטרנד השני - כולם הולכים ל-Mobile (ניידות). ב-2012, ימכרו יותר טלפונים ניידים ממחשבי PC, אומר סגן הנשיא. עולם ההדפסה צריך להתאים את עצמו לסביבת עבודה "נזילה" בה המשמשים נכנסים ויוצאים מהמשרדים, והדבר בקבוע היחיד הוא הרשת האלחוטית. הטרנד השלישי הוא דווקא שלילי: עובדים מבזבזים 50% מהיום שלהם בניהול מידע. "בממוצע, טיוטות מסמכים עסקיים נעים בין עותק הנייר לעותק הדיגיטלי 11 פעמים בכל כיוון", מספר ג'אשי. יערות העד אולי לא אוהבים את בזבוז הנייר, אבל לשותפים שמציעים פתרונות הדפסה מנוהלים, עניין שכזה הוא מכרה זהב של ממש. "כדאי לנוע לכיוון של חוזי שירות מנוהל במקום מכירת מכונות", ממליץ ג'אשי. "מדובר בשוק של 200 מיליארד דולר".

שובם של המהנדסים

מתקרבים להפסקת צהריים והיהלום שבכתר האירוע הנוצץ בלאס ווגאס המעטירה עוד לא נחשף. הקהל המתוח מזדקף בכיסאותיו כאשר טוד ברדלי, ראש חטיבת המחשוב האישי (PSG, זאת שמתלכדת עם הדפוס), עולה לבמה ומתחיל לבנות את המתח. "הפתרון שאנחנו רוצים להציג לכם היום, הוא הגשמה של רעיון מוביל אחד: "כל הכוח של תחנת עבודה מקצועית - אבל בלי הנפח" (All the Power - Without the Tower)." לאחר פתיחה דרמטית זו מתחילים ברדלי ואנשיו בהצגה שלמה, שלא הייתה מביישת את מופע ההצדעה לאלביס פרסלי של "קרקס השמש", Cirque du Soleil, להקה שמופיעה מדי ערב במועדון הלילה של המלון, שלוש קומות מעל מרכז הכנסים.

ברדלי והחברים מציגים את הדגמים האחרונים של HP בתחום תחנות העבודה, כמו במופע בובות בבושקה ביזארי. הם מתחילים מה-810Z הגדולה להבהיל, עוברים ל-210Z, שמסתפקת בגודל הגיוני יותר, והלאה... עד שלבסוף, לאחר להג רב, עקיצות ובדיחות פנימיות, הם מגיעים לסיבה לשמה הובאו העיתונאים לווגאס: 1Z החדשה, תחנת עבודה מקצועית לחלוטין במארז All in One בנויה מאחורי מסך של 27 אינטש, שנפתח באלגנטיות של מכסה מנוע במכונית יוקרה. המעבד, המאיץ הגרפי, הזיכרון והדיסקים עונים למפרט תובעני של תחנת עבודה מקצועית למהנדסים, ארכיטקטים, מדענים, מעצבי 3D, סוחרי בורסה ומאיירי סרטים מצויירים. כל החלקים (למעט המקלדת) מזוודים מאחורי המסך השטוח במארז עבה רק במקצת יחסית לצג LCD, על רגלית מתכוננת, שלא מבזבז שטח שולחן, ומעלים לחלוטין את ה"ספגטי" של כבלים ומחברים בין האבזרים השולחניים. התחנה עוצבה לתחזוקה קלה, למשל, את כל החלקים (למעט המעבד) נגישים להחלפה ללא פירוק מוקדם ואת כולם יכול משתמש הקצה להחליף בעצמו ללא צורך במברג - ברור שהמתכננים לקחו בחשבון שאלה משתמשים "מקצועיים", שמסוגלים לעזור לעצמם בשעת הצורך. ברדלי ואנשיו על הבמה עושים עצמם מתרגשים ומוחים דמעות שהם חושפים את הבייבי החדש, שמשווק החל מהחודש במחיר התחלתי של 1,799 דולר.

ספקטרום רחב של לקוחות

בפאנל שנערך מאוחר יותר עם המהנדסים ואנשי המחקר והפיתוח של HP, הם נראים ממש מאושרים - סוף סוף מדברים על מה שהם מצטיינים בו, במקום להתנצל על חוסר הבהירות של "האסטרטגיה הגדולה" והרציונל של המשך פיתוח חומרה כחלק מתרבות החברה. ג'וש פיטרסון, סיפר קצת על קהלי היעד של תחנות העבודה. "אנחנו משקיעים בהאזנה ללקוחות וגילינו שהקהל שלנו אינו מורכב רק מהנדסים ותוכניתנים", הוא אומר. "אנו מקשיבים לבנקאים שמשתמשים בתחנות עבודה להרצת מודלים של שוק ההון, לקולנוענים שזקוקים לכלי אנימציה פוטו-ריאליסטיים, לחוקרים ולאנשי חינוך שרוצים להעשיר את תכני הלימוד בוויזואליזציה של נושאים כמו כימיה מולקולארית וביולוגיה, ולמכוני גיאופיזיקה של חברות האנרגיה, שמנתחים נתונים סיסמוגרפים לאיתור שדות נפט וגז טבעי. החומרה מעוצבת להשביע את רצון כולם."

אירוע ההשקה של תחנות ה-Z, התנהל במקביל לכנס השותפים, במלון הבריאות והאוויר הנקי "וידארה", בו אסור לעשן אפילו כאשר המזל הבוגדני הורס לך את העצבים (במרבית המלונות בווגאס, המהמרים המכורים מעשנים כמו קטרים ביום שהרכבת לא בשביתה). גם האוכל שמוגש במסעדותיו, בריא יחסית לתפריט האמריקאי האופייני, שנוטף שומנים, מוקרם בכולסטרול, ומועשר בסוכרים. אבל לא בוידארה! שם מגישים לך חטיפי גרנולה כהשלמה קלורית לצד הקפה, ועוגיות בריאות עשירות בסיבים תזונתיים לקינוח ארוחה נטולת כימיקלים. שתדע שדואגים לגוף שלך בזמן שארנקך עובר דיאטה פיננסית.

אבק כוכבים

באירוע חשפה HP גם את היורשות הקונבנציונליות יותר לתחנות העבודה הקיימות, ה-820, 620 וה-420 החדשות. כל אחת משופרת חומרתית בדרכה המיוחדת, אך לא אלאה אתכם במפרט הטכני המרשים, הכולל מאיצי גרפיקה חדשים וערוצי זיכרון מהירים לרכיבי 1600 מגהרץ. בין היכולות החדשות המשותפות לכל התחנות, תמצאו אתRDS שולחן עבודה מרוחק - המותאם גם להפעלה מרחוק של יישומים גרפיים (משימה מורכבת למדי) - ויועץ שיפור ביצועים מותאם ספציפית לתצורת המחשב, שמבצע התאמה אוטומטית של הנתונים ב-BIOS.

תחנות העבודה בסדרת Z, המבוססות על מעבדי Xeon של Intelומאיצי גרפיקה Nvidia Quadro משמשות גם את התעשייה היחידה שבאמת נוצצת מאבק כוכבים ואפילו בתאורת הניאון המלאכותית של לאס ווגאס אנשיה זוכים לתשומת לב לא רגילה: תעשיית הקולנוע. ג'ייקוב רוזנברג, שאחראי על האפקטים המיוחדים לאחד הסרטים הכי קופתיים בימים אלה בארצות הברית, "מעשה גבורה" (Act of Valor), מדבר בהתלהבות על הצעצועים החדשים שמספקת לו HP: "ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לנו להמריא על כנפי הדמיון. בנינו על כך, שבמהלך העבודה הטכנולוגיה החדשה תסגור את הפער בין הקיים לרצוי ותעמיד לרשותנו כלים למימוש הרעיונות הוויזואליים שלנו. וכך קרה, בדיוק כמו שקיווינו. אנו לא מתרסקים כי יש לנו היום תחנות עם מעבדים חזקים יותר, נפח אחסון פנימי עצום, ויותר זיכרון מהפלטפורמות ששימשו את סרטי האנימציה בדור הקודם. תהליכי עיבוד של אפקטים ויזואליים, שכאשר יצאנו לדרך לפני ארבע שנים לקחו ימים ארוכים להריץ, התקצרו לדקות. הסרט יצא בזמן לאקרנים, משום שתחנות העבודה הגיעו בזמן לאולפנים".