לאומי קארד: קיפאון בהכנסות, צמיחה באשראי החוץ בנקאי

חברת כרטיסי האשראי הרוויחה 48 מ' ש' ברבעון השני ■ המנכ"ל, תמר יסעור: "לא רואים האטה בצריכה הפרטית"

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, שבבעלות בנק לאומי, רשמה קיפאון בהכנסותיה ברבעון השני, ברמה של 237 מיליון שקל לעומת 236 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי החברה רשמו ברבעון עלייה קלה של כ-2% לעומת התקופה המקבילה, והסתכמו ב-48 מיליון שקל.

נציין כי הקיפאון בהכנסות נרשם למרות עלייה בהיקף השימוש בכרטיסי האשראי של החברה - בשיעור של 6.5% ברבעון לרמה של 13.6 מיליארד שקל.

"צריך לזכור שחג הפסח חל ברבעון הראשון השנה, לעומת הרבעון השני בשנה שעברה", הסבירה תמר יסעור, מנכ"לית לאומי קארד, את הסיבה לקיפאון בהכנסות. "יחד עם זאת, צפינו שנראה ירידה בהכנסות, בשל הירידה בעמלה הצולבת, אולם בפועל העלייה בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי פיצתה על כך", הוסיפה. באשר לצפוי בהמשך, העריכה יסעור כי תיתכן ירידה בהכנסות, וזאת בשל הכוונה להמשיך ולהוריד את העמלה הצולבת.

"ירידה דרמטית בריבית"

בסיכום המחצית הראשונה של השנה צמח היקף השימוש בכרטיסי אשראי ב-7.5%, לרמה של 26.6 מיליארד שקל. לאומי קארד הרוויחה במחצית 93 מיליון שקל, צמיחה של כ-7% לעומת המחצית המקבילה.

היקף האשראי החוץ בנקאי של החברה צמח ב-11% מתחילת השנה, לרמה של 1.75 מיליארד שקל. מנגד, הריבית הממוצעת של לאומי קארד ירדה מתחילת השנה ב-7% ל-11%. כתוצאה מהירידה בריבית, ולמרות העלייה בתיק האשראי, ההכנסות מריבית עמדו ברבעון השני על 38 מיליון שקל, לעומת 37 מיליון שקל ברבעון המקביל.

"אם מסתכלים שנה וחצי אחורה, הריבית הממוצעת שלנו ירדה מ-13.6% ל-11.2%. זו ירידה דרמטית", מציינת יסעור. "הריבית בחברות כרטיסי האשראי מתואמת סיכון. עשינו פעולות, ואנו משתדלים לראות איך אנחנו יכולים לרדת בריבית ולא לעלות. אחרים הצהירו שיורידו ריבית, אבל הן רק עלו".

יסעור הדגישה כי כרגע לא מרגישים בלאומי קארד את ההאטה. "ראינו שהאשראי הצרכני כמעט ולא נפגע. במבט קדימה, בצריכה הפרטית לא ממש רואים האטה, יש רק ירידה קלה בקצב הגידול", אמרה יסעור.

ללאומי קארד 1.74 מיליון כרטיסי אשראי פעילים, צמיחה של 1% מתחילת השנה. היקף כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים של החברה צמח ב-1% בלבד מתחילת השנה, ועמד על 687 אלף.

יסעור, שצפויה לעזוב בסוף השנה את תפקידה, ולהתמנות לראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, סירבה להתייחס לתפקיד החדש, או להמשך מעורבותה בלאומי קארד, בה תוסיף ותכהן כיו"ר, מאחר שעדיין לא התקבלו האישורים הרגולטוריים. בהקשר זה רק הסכימה לומר, כי "לאומי קארד יקרה לליבי".

תוצאות לאומי קארד
 תוצאות לאומי קארד