ביל גרוס: מחירי המניות לא ישתנו בקרוב - גם אם יושק QE3

מנכ"ל פימקו טוען כי ה'פד' שומר על התנודתיות נמוכה, ומחירי המניות, האג"ח והזהב יישארו ברמתם בתקופה הקרובה ■ "יש תנודתיות כפי שהיא משקפת ב-VIX ותנודתיות כפי שהיא משתקפת בשוק האג"ח, שם דברים לא משתנים"

הפדרל ריזרב עשה עבודה מעולה בלשמור על השווקים הגלובאליים יחסית רגועים, מה שאומר עבור משקיעים שהמניות והאג"ח ככל הנראה לא ישתנו הרבה בחודשים הקרובים, כך אומר היום (ד') מנכ"ל פימקו ביל גרוס, בראיון ל-CNBC.

גרוס טוען שמה שה'פד' עשה זה לדכא את התנודתיות בשווקים, ובגלל זה "יש תנודתיות כפי שהיא משקפת במדד ה-VIX ותנודתיות כפי שהיא משתקפת בשוק האג"ח, שם דברים לא משתנים כל כך", דברי גרוס.

ומה באשר להשקה המצופה כל כך של QE3? לדעתו של מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם, גם אם זה יקרה מחירי האג"ח, הזהב והמניות לא יעלו הרבה מעבר לרמות אליהן הגיעו עד כה.

בשבוע שעבר התבטא גרוס בנוגע לתוכניות ה'פד' ואמר כי "הפדרל ריזרב ישיק תוכנית מוגבלת, מבחינת ההיקף, הזמן והתנאים לגבי הנכסים שהוא יכול לרכוש. הדבר ייתן לפדרל ריזרב את הגמישות למתן את הלחץ, כשירצו לעשות כן. מנגד, האפקטיביות של תוכנית רכישות שלישית תהיה פחותה משל התוכניות הקודמות לה".

גרוס צופה כי כעת האג"ח האמריקניות ל-10 שנים יגיעו בסוף השנה לתשואה של 1.65%, לא מאוד שונה מהמקום בו הן נמצאות כיום. "זה נשמע די משעמם ולא מחייב", אומר גרוס, "אך זה בדיוק מה שה'פד' רוצה. הם רוצים שדברים יישארו בדיוק איפה שהם עכשיו".

גרוס גם התייחס בראיון שוב למה שהוא מכנה "מות כת המשקיעים במניות", כאשר דעותיו בנוגע ליציבות שנראה בשוק מחזקת את דעתו. "המשקיעים ייאלצו להתרגל לתשואה של 3%-3.5% מדיווידנדים של חברות בעלות שווי שוק גדול ו-3% משוק האג"ח. כן, תנודתיות נמוכה זה משעמם, אבל אולי בראייה קדימה על המשקיעים להתרגל לזה".