תערוכת IFA בברלין: טאבלטים ומחשבי מגע עם חלונות 8

אסוס הציגה טאבלט הכולל מעבד מסוג אטום של אינטל - Vivo Tab, הפועל על חלונות 8 ■ סוני הציגה גם היא שני מחשבים הפועלים על מערכת ההפעלה חלונות 8

תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית IFA תפתח ביום שישי בברלין, אבל כבר היום (ד'), החלו יצרניות שונות להציג את מרכולתן. בינתיים, נראה שחלונות 8 הולכת להיות הכוכבת של התערוכה, מלבד סמסונג שחשפה הערב סמארטפונים, לפטופים וטאבלטים הפועלים על מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, גם אסוס הציגה מכשירים משלה בתחום הזה.

דגם Vivo Tab של אסוס הוא טאבלט הכולל מעבד מסוג אטום של אינטל, מסך בגודל 11.6 אינץ' עם זיכרון בנפח 2 ג'יגה, כאשר החברה מאפשרת לחבר אליו בתור אביזר מקלדת שהופכת אותו לסוג של לפטופ.

בחברת סוני, אשר לא נמצאת בתקופה הכי טובה בחייה מבחינה כספית, החליטו לנקוט בצעדי שיווק חדשים במוצרים שלה. "סוני עוברת תקופה מרגשת שמחייבת אותה לקחת החלטות אסטרטגיות", אומר קאזו היירי, מנכ"ל סוני. "עכשיו הזמן של סוני להשתנות ואנחנו צריכים לרגש בעולמות המשחקים, המובייל והמצלמות".

החברה הציגה שני מחשבים הפועלים על מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט, שתושק בישראל ובשאר מדינות העולם ב-26 לאוקטובר. דגם ה-VAIO 11 הוא שילוב בין טאבלט ללפטופ, כאשר הוא כולל מסך 11 אינץ', שנראה במבט ראשון מרשים במיוחד באיכות שלו. מסך המגע מאפשר לעבוד עליו כמו טאבלט רגיל, בזכות מערכת ההפעלה המותאמת לעולם מסכי המגע. כאשר המשתמש מעוניין להקליד נתונים, הוא פותח את המחשב בהחלקה (בדומה לטלפוני הסליידר) בצורה מעט לא נוחה. מלבד הדגם הזה, לסוני יש גם את VAIO Tap 20 המוגדר מבחינתה כ-Tabletop, מחשב שולחני עם מסך מגע, שניתן לעבוד איתו בתצורת טאבלט עם חלונות 8. המוצר הזה כולל מסך באיכות מוצלחת ואפשרות להתנייד איתו בתוך הבית בזכות סוללה פנימית.

סוני גם הציגה בחטיבת הסוני מובייל שלה סמארטפונים חדשים, אותם ינסו לקדם בחברה באמצעות החלק החדש בסדרת סרטי ג'יימס בונד, שיצא בנובמבר הקרוב. דגם ה-T, בעל הנתונים הטכניים הגבוהים ביותר אותם הציגה החברה בסדרת אקספריה החדשה, כולל צג מגע בגודל 4.6 אינץ' עם טכנולוגיית Bravia ומצלמה מאוד מהירה להפעלה בעלת חיישן של 13 מגה פיקסל. כמו כן, לדגם הזה יש התקן תקשורת אלחוט לטווח קצר מסוג NFC, המאפשר לגעת במכשירים לצורך העברת אינפורמציה. למשל נגיעה עם הטלפון ברמקול NFC יגרום לשיר להתחיל להתנגן באותו רמקול.

דגם אחר של סוני מובייל הוא אקספריה V הכולל מסך בגודל 4.3 אינץ' עם מצלמת בעלת חיישן 13 מגה פיקסל, מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ המסוגל לפעול על רשתות הסלולר מהדור ה-4 בטכנולוגיית LTE.

הסמארטפונים החדשים של סוני מובייל לא נראו במבט ראשון כמרגשים במיוחד והם נראו מאוד דומים לסמארטפונים אחרים שהחברה מוכרת היום בארץ (דגמי האקספריה P והאקספריה S).

הכותב הוא אורח חברת סמסונג בתערוכה.