נתניהו על דוח ועדת צמח: "נקבל החלטות שיגרמו לשגשוג"

ראש הממשלה קיבל אתמול בערב את דוח הוועדה לבחינת מדיניות משק הגז ■ על כלכלת ישראל: "מול הטלטלה העולמית הצלחנו להוריד את רמת האבטלה" ■ "מה שאנחנו צריכים עכשיו זה תקציב אחראי"

"הגז הוא מרבץ אנרגיה שנותן לישראל אופק כלכלי חדש. זה יכול לתת לנו גם עוצמה כלכלית וגם עצמאות כלכלית. אני חושב שחשוב שנפתח אותו בצורה מושכלת ואחראית. אני מתכוון ללמוד את הדו"ח ולהביא להחלטות שייתנו לנו את השגשוג בעתיד", כך אמר אתמול בערב ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו אמר הדברים לאחר שקיבל לידיו את דוח הוועדה לבחינת מדיניות משק הגז בראשות מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח, הקובעת (בין היתר) כי מאגר "לוויתן" יוכל לייצא עד 75% מהיקף הגז הטבעי בו.

"יצוא גז הוא תנאי לביטחון אנרגטי ולתחרות בענף", אמר שר האנרגיה והמים ד"ר עוזי לנדאו לרגל הגשת הדוח. "אנו רוצים ודאות ומוטיבציה בקרב היזמים לחפש, למצוא, לפתח ולמשוך יזמים מובילים בעולם - כדי שזה יהיה, דרושה כדאיות כלכלית".

עוד אמר נתניהו כי "מה שמדינת ישראל צריכה עכשיו זה תקציב אחראי. אני מזכיר לכם שמול הטלטלה העולמית הצלחנו להוריד את רמת האבטלה. היא היום 7.2%, היא הייתה יותר גבוהה".

"האבטלה יותר גבוהה היום בארצות הברית וגם יותר גבוהה באירופה", המשיך. "שם היא 11 אחוז ויש מדינות שבהן 50 אחוז מהצעירים מובטלים. אני לא מוכן שזה יקרה כאן. כדי שזה לא יקרה כאן, מדינת ישראל צריכה תקציב אחראי".