נדחתה בקשת סמי בכר לביטול כתב האישום נגדו על העלמות מס

שופט הכדורסל הבינלאומי ביקש לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו על העלמות מס, בטענה כי מדובר באכיפה בררנית - אך בית המשפט דחה את בקשתו

בית משפט השלום בתל-אביב דחה באחרונה את בקשתו של שופט הכדורסל הבינלאומי, סמי (שמואל) בכר, לביטול כתב האישום נגדו בגין העלמות מס, בטענה כי מדובר באכיפה בררנית.

בכר (53) טען כי בנוסף אליו נחקרו שופטים נוספים על העלמת הכנסות, אך רק נגדו הוגש כתב אישום, וכי הדבר צריך להביא לביטול כתב האישום מחמת הגנה מן הצדק.

ואולם, השופט מיכל ברק-נבו דחתה את טענותיו של בכר וקבעה כי החלטת המדינה על הגשת כתב אישום נגדו הייתה "סבירה ועניינית, לא נבעה משיקולים זרים ומצויה במתחם שיקול-הדעת המוקנה לה".

עוד קבע בית המשפט כי האבחנה בין בכר ליתר השופטים נבעה משיקולים רלוונטיים, ועל כן אין מדובר באכיפה בררנית, ודין הבקשה לביטול כתב האישום להידחות.

בכר עומד לדין בגין העלמות מס בגין הכנסות על שיפוט משחקים בחו"ל בסך 850 אלף שקל. לפי כתב האישום, בשנים 2001-2008 צמחו לבכר הכנסות רבות בגין שיפוט משחקי כדורסל בחו"ל, שהסתכמו בכ-850 אלף ששקל.

לטענת הפרקליטות, בכר היה חייב בתקופה הרלוונטית להגיש דוחות לפי פקודת מס הכנסה על כל הכנסותיו, אולם הוא לא עשה כן בנוגע להכנסותיו בחו"ל, כדי להתחמק ממס. בכתב האישום מפורטות הדרכים בהן פעל בכר לכאורה כדי להתחמק ממס על הכנסותיו ממשחקי כדורסל בחו"ל.

כך, למשל, נטען בכתב האישום, בכר לא הודיע לפקיד השומה על עיסוקו כשופט כדורסל בחו"ל. לפי כתב האישום, את הכנסותיו מהמשחקים בחו"ל הפקיד בכר בחשבונות בנק בחו"ל (בבולגריה וביוון). כמו כן נטען בכתב האישום כי בכר קיבל מפקיד השומה אישור תושבות לצרכי מס, לצורך הצגתו בפני ה"יורוליג", כדי להתחמק מניכוי מס במקור.

את כתב האישום נגד בכר הגישו עורכי הדין אורית גולדמן ועלא חורי מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).