עיצוב חתונות: עונת העיצוב בחולון נפתחת במחווה לחתונות

בתוך הגלריה יציגו 14 מעצבים שמלות כלה ייחודיות במסגרת התערוכה HAPPILY EVER AFTER ("עד עצם היום הזה"), שאצרה יערה קידר

העיר חולון פותחת את השנה בפעם הרביעית עם "עונת העיצוב", באירוע שיתקיים במוצ"ש ברחבת גלריה החווה. לצד פתיחת תערוכות עיצוב ברחבי העיר, תתקיים בחווה, תחת כיפת השמיים הקרנה של פרויקט משותף של ערוץ המוזיקה הבינלאומי MTV ושל המוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק (MOMA). הפרויקט, שנקרא MTV Art Breaks, מציג סדרת קטעי וידיאו-ארט בני כחצי דקה, שיצרו אמנים צעירים ומבטיחים מרחבי העולם.

בתוך הגלריה יציגו 14 מעצבים שמלות כלה ייחודיות במסגרת התערוכה HAPPILY EVER AFTER ("עד עצם היום הזה"), שאצרה יערה קידר.

המשתתפים בתערוכה אינם בהכרח מעצבי אופנה, הם באים גם מתחום האביזרים והתכשיטים, ומתייחסים לסמליות של השמלה, כפריט סנטימנטלי שלעיתים עובר מדור לדור. שמלה לערב אחד בחיים, שבו מגולמות כל התקוות לאהבת אמת.

בין חלום למציאות

החתונה היא אירוע כה מרכזי בתרבות שלנו, ובתרבויות העולם בכלל, עד שההתייחסות אליה ודרכה מייצגת תופעות אנושיות, חברתיות ואישיות כמו בזכוכית מגדלת. שמלת החתונה היא אחד המוקדים של האירוע. באמצעותה, מעצבי אופנה יכולים להתנתק משגרת היומיום ולעסוק בפנטזיה שנעה בין טירוף לשפיות, בין חלום למציאות, בין עדינות לעוצמה.

בתערוכה משתתפים מעצבי אופנה ישראליים ובינלאומיים מצליחים כמו ויקטור בלאיש ורונן לוין, מעצב התכשיטים הקונספטואלי גרגורי לרין, מעצבים צעירים וותיקים וביניהם ליהי הוד, אלון ליבנה, אפרת קליג, אניה פליט, ליאורה טרגן, ענבר ספקטור ועוד.

קידר אצרה גם את תערוכת החוצות "צלם חתונות", שתוצג על גבי שלטי רחוב לאורך שדרות דב הוז בחולון, ובה קרוב ל-70 צילומים מאלבומי החתונה הפרטיים של משפחות ישראליות. התערוכה התיעודית מוציאה אל המרחב הציבורי את רגע האושר הפרטי של זוגות, שצולמו ביום כלולותיהם משנות ה-20 ועד שנות ה-80 של המאה ה-20.

התמונות שהגיעו מכל רחבי הארץ מגוללות עימן את הסיפור האישי של המצולמים ואת הסיפור הקולקטיבי של החברה והמשפחה במדינת ישראל. דרכן מתאפשרת הצצה לאולמות החתונות ולאתרי הצילום הפופולריים בתקופות שונות.

זו השנה הרביעית שבה העיר חולון, שחרתה על דגלה את הובלת תחום העיצוב בישראל, מגישה לקהל תוכנית פעילות ותערוכות המשתרעת על פני השנה כולה.

גלריה החווה - רח' הנחושת פינת רח' המלאכה, א.ת חולון. הפתיחה במוצ"ש החל ב-19:00. כל הפרטים על תערוכות העיצוב בעיר: holon.muni.il