למרות הבאזז: פינטרסט עדיין לא מייצרת אימפקט למפרסמים

עם זאת, לפי נתוני מחלקת פיתוח בענקית הקמעונאות המקוונת Zappos, גולשים משתפים ברשת החברתית פינטרסט יותר תמונות מאשר באתרים האחרים

רשת פינטרסט (Pinterest) צמחה בשנה האחרונה בהיקפים גבוהים ברמת הפופולריות שלה ובטראפיק שהיא מביאה לאתר שלה.

רק באחרונה השיקה החברה אפליקציות לסמארטפונים, מתוך מטרה להביא את בשורת הרשת החברתית מבוססת התמונות גם אל המכשירים הניידים.

עם עשרות מיליוני משתמשים, גיוס של 100 מיליון דולר ושווי מוערך של 1.5 מיליארד דולר, השאלה הגדולה היא אם הרשת החברתית, המתמקדת בתחומי האופנה והלייף סטייל, יכולה להפוך את האהדה לכסף.

בקמעונאית האופנה המקוונת Zappos, שנרכשה לפני כשנתיים על-ידי ענקית האינטרנט אמזון ב-1.2 מיליארד דולר, מציינים כי פינטרסט לא עושה את העבודה בכל הקשור להכנסות ממוצרים שמשותפים ברשת החברתית.

וויל יאנג, מנהל מעבדות Zappos, קבוצה של מפתחים שאחראית לשדרוג חוויית המשתמש של אתר האופנה המקוון, אמר בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג כי דווקא פייסבוק וטוויטר מספקות לו יותר נחת מבחינה פיננסית.

לדברי יאנג, בעוד שצרכנים משתפים בפינטרסט יותר תמונות של מוצרים שרכשו ב-Zappos, כמו נעליים ותיקים, לעומת כמות השיתופים בפייסבוק ובטוויטר, היקף המכירות שמגיע מהשיתוף בפינטרסט הוא הנמוך ביותר.

לפי הנתונים של Zappos, הסבירות שצרכני החברה ישתפו מוצרים שרכשו בפינטרסט גבוהה פי 13 מאשר בטוויטר ופי 8 מאשר בפייסבוק.

עם זאת, ציוצים בטוויטר מביאים את ההכנסה הגבוהה ביותר ל-Zappos - ממוצע של 33.66 דולר להזמנה, בעוד פוסטים בפייסבוק מנפקים הכנסה ממוצעת להזמנה של 2.08 דולר ופינטרסט מאחור עם ממוצע של 75 סנט בלבד.

"גם אם למשתמש יש 100 אלף עוקבים בפינטרסט, והוא נועץ מוצר ללוח הווירטואלי שלו ברשת, זה לא משתווה למישהו שמצייץ לעשרת אלפים העוקבים שלו בטוויטר", הסביר יאנג.

זאפוס
 זאפוס