חדשות 2: זקוקים ל-4 מיליון שקל כדי למגן מיידית את האולפנים

נציגי הזכייניות בדירקטוריון חדשות 2 הציגו תחזית קודרת בנוגע לשוק הטלוויזיה

נציגי הזכייניות בדירקטוריון חדשות 2, אבי צבי, מנכ"ל רשת; ואבי ניר, מנכ"ל קשת; הציגו אתמול (ד') תחזית קודרת למועצת המנהלים באשר למצבו של שוק הטלוויזיה גם בשנה הבאה.

ל"גלובס" נודע כי השניים הבהירו כי על חברת החדשות להמשיך ולהדק את החגורות לנוכח השנה הקשה הנוכחית ולנוכח העובדה שהשנה הבאה לא אמורה להציג שיפור. זאת, בין היתר, בשל היותה שנת בחירות, ולאור העובדה כי עשויה להיות החמרה במצב הביטחוני.

בנוסף, בישיבה עלה כי חברת החדשות של ערוץ 2 דורשת מהרשות השנייה 4 מיליון שקל על מנת למגן את מתקניה כבר "בימים הקרובים". במכתב חריף שנשלח אתמול לרשות השנייה מבהירים יו"ר החברה, תמי רווה, ומנכ"ל החברה, אבי וייס, כי החברה זקוקה לפחות ל-2 מיליון שקל בכדי לבצע מיגון ראשוני לאולפני החברה, באופן מיידי.

"כפי שחזרנו וציינו בחודשים האחרונים, לנוכח ההתפתחויות האזוריות בתקופה האחרונה, ולאור האפשרות כי ישראל תמצא עצמה בעתיד הנראה לעין בשעת חירום, מתחייבת היערכות מתאימה של חברת החדשות למילוי מיטבי של תפקידיה בעת חירום", נכתב במכתב שהועבר לרשות השנייה. "המשימה החשובה ביותר בהקשר זה הינה הבטחת רצף שידורי החדשות בשעת חירום, תוך שמירה על זרימה שוטפת של מידע חדשותי לציבור בישראל.

"לשם כך נדרש להקים במקלט שבקריית התקשורת בנווה-אילן, שממנה פועלת חברת החדשות, אולפן אלטרנטיבי מלא, בעל יכולות קליטה ושידור ומערכות תקשורת מתאימות, שיאפשר לקיים את שידורי החדשות באופן עצמאי ורציף למשך פרק זמן ארוך, בהתקיים נסיבות שבהן לא ניתן יהיה לפעול מהאולפן הקיים. בצד זאת, יש כמובן למגן כראוי את הבניין הקיים שממנו פועלת חברת החדשות ולהגן על הארכיון".

זו אינה הפנייה הראשונה של חברת החדשות לרשות השנייה, לאחר שפיקוד העורף הבהיר לחברה כי לא יתמוך בה בעניין זה, ולאחר שרשות השידור מוגנה בעשרות מיליוני שקלים.

"אין צורך להכביר מילים על האינטרס הציבורי העליון בכך שאזרחי ישראל יוכלו להמשיך ולקבל מידע חדשותי שוטף, רציף ומהימן בכל נסיבה שעלולה להתפתח בשעת חירום. אנו חוזרים ופונים אפוא אליכם, כמי שמופקדים על הגשמת האינטרס הציבורי במסגרת שידורי ערוץ 2 - המוגדרים על-ידכם שוב ושוב כשידור מסחרי-ציבורי - כי תיתנו בידי חברת החדשות את המימון שיאפשר לה להיערך כראוי לנוכח האיומים הצפויים".

מהרשות השנייה לא נמסרה תגובה.