למרות ההתנגדות: עיריית ת"א אישרה השכרת אופניים ביום כיפור

בעקבות פניות רבות של תושבים לעיריית ת"א, הוחלט כי חברת תל-אופן תוכל להשכיר לתושבים את כלי הרכב הדו-גלגליים טרם כניסת החג

לאחר שהשבוע הביע מחזיק תיק התחבורה בעיריית תל-אביב, משה טיומקין, התנגדות חריפה להפעלת מערכת האופניים "תל-אופן" ביום כיפור, הוחלט אמש בעירייה כי למרות הכול - יוכלו תושבי העיר להשתמש בשירות גם ביום הקדוש ביותר לעם היהודי.

העיתון "מעריב" מדווח הבוקר (ו') כי בניגוד לשנה שעברה, תאפשר העירייה להשתמש בשירות השכרת האופניים, וזאת בעקבות פניות נזעמות רבות של תושבים, שדרשו לאפשר לציבור את הבחירה החופשית האם להשתמש בשירות השכרת האופניים בתשלום שמפעילה חברת "תל-אופן".

יצויין כי כדי לספק את מערך השכרת האופניים, הייתה צריכה החברה להפעיל את מוקדי השירות כדי לטפל בתקלות שעלולות לקרות במהלך ההשכרה - דבר שעורר את זעמם של גורמים חרדיים רבים וכן כאמור את התנגדותו של מחזיק תיק התחבורה בעיריית תל-אביב, משה טיומקין, שאמר השבוע כי "אין שום סיבה שביום כיפור, שהוא יום אחד בלבד הקדוש לנו, נחפש עימותים מיותרים. מי שרוצה, שירכוב עם האופניים הפרטיים שלו".

לכן, הפשרה שהושגה היא שהתושבים המעוניינים להשתמש בשירות ביום שכבר מזמן הפך ל"חג האופניים" - יעשו זאת לפני כניסת החג, ויחזירו את כלי הרכב הדו-גלגליים בצאתו.