דורון נשר עבר אירוע מוחי קשה; אשתו: "צוות מד"א סירב לפנותו"

הבדרן והשחקן דורון נשר אושפז בבלינסון לאחר שעבר אירוע מוחי קשה ■ אשתו טוענת כי נאלצה לפנות אותו לביה"ח בעצמה ■ מד"א: "נשר לא הסכים להתפנות"

הבדרן והיוצר דורון נשר עבר ביום חמישי האחרון אירוע מוחי קשה, והוא מאושפז כעת בבית-החולים בילינסון בפתח-תקווה במצב יציב. נשר נמצא במעקב אינטנסיבי של הצוות הרפואי.

אשתו נילי טענה אתמול בריאיון לחדשות ערוץ 10 כי היה קשה לפנות את נשר לבית-החולים, מאחר שהוא סירב לשתף פעולה עם צוות מד"א שהזעיקה למקום.

"עומדים לי בבית 3 בחורים ממד"א ומסרבים לפנות את בעלי שנמצא בשיא האירוע המוחי. אני חושבת שזאת שערורייה, לא הרגשתי אף פעם כזה חוסר אונים".

לטענתה, בסופו של דבר היא פינתה את בעלה באופן עצמאי כשהוא מגולגל בשטיח, כדי למנוע פגיעות פיזיות.

אדם שהיה בדירה אמר ל-mako: "כשהצוות של מד"א הגיע למקום, נשר שכב במיטתו, בהכרה, ופשוט סירב לשתף איתם פעולה. הם אפילו לא הצליחו לבדוק לו לחץ דם, משום שהתנגד. הצוות שהה שם שעתיים, אבל בסוף נאלצו לעזוב את המקום בלעדיו, למרות שהיו שם תסמינים של אירוע מוחי. היו נסיונות מצד המשפחה ומד"א לשכנע אותו, ואפילו היתה פנייה למשטרה, שלא הגיעה בסופו של דבר".

ממד"א נמסר בתגובה: "הצוות ביקש לפנות את החולה לבית-החולים, אך מר נשר התנגד לכך בתוקף ולא הסכים להתפנות. הצוות המשיך בטיפול בבית המשפחה ובמשך כשעתיים עשה כל מאמץ כדי לשכנע את מר נשר להתפנות לבית-החולים, אך הוא המשיך להתנגד בתוקף.

"יודגש כי על-פי החוק חל איסור על צוותי מד"א לפנות חולה לבית-החולים כאשר הוא מתנגד לכך בתוקף. הצוות אף התייעץ עם הרופא במוקד מד"א, ובלית ברירה, לאחר כשעתיים של ניסיונות שכנוע וטיפול בחולה, לא יכול היה הצוות לפנותו, לאור התנגדותו הנחרצת להתפנות לבית החולים על-ידי הצוות.

"מד"א הקים צוות לבדיקת הנושא, שבין השאר יבדוק אם יש מקום לקרוא לשינוי החקיקה ולתת לאנשי מד"א סמכויות לפנות בכפייה".

חברו של נשר, גיא מרוז, אמר אמש: "אשתו הודיעה לי ביום שישי בבוקר על האירוע. שהיתי בבית-החולים כמעט כל סוף השבוע. מחר נהיה יותר חכמים לגבי מצבו, נקווה לטוב".

נשר בן ה-58 ומשפחתו חזרו לפני כשנתיים לישראל אחרי 10 שנים בהן התגוררו בסן פרנסיסקו, שם שימש נשר, בין השאר, כשליח הקרן הקיימת לישראל. מאז חזרתו ארצה, נשר מגיש פינה קבועה בתכנית הבוקר של גיא מרוז ואורלי וילנאי בערוץ 10 ומשדר בגלי צה"ל את התןכנית "תושב חוזר" מדי יום שבת בצהריים.